Onderzoek toont aan: Consumenten zijn klaar om afscheid te nemen van pincodes & wachtwoorden

Vorig artikel Volgend artikel
Onderzoek toont aan: Consumenten zijn klaar om afscheid te nemen van pincodes & wachtwoorden

We leven in een connected wereld, miljoenen mensen hebben toegang tot persoonijke informatie vanaf verschillende locaties en devices, 24 uur uur per dag, 7 dagen per week. En hoewel security cruciaal is, laat het gebruiksgemak voor de consument vaak te wensen over bij het toegang krijgen tot persoonlijke informatie. 

Nuance heeft de resultaten van twee onderzoeken naar buiten gebracht over de voorkeuren van de consument over de manier waarop ze worden geïdentificeerd bij het verkrijgen van toegang tot persoonlijke accounts. 

De onderzoeksdata laat een groeiende frustratie onder consumenten zien over hoe ze in moeten loggen, of toegang kunnen krijgen tot hun accounts. Meerdere pincode's, wachtwoorden en beveiligingsvragen en antwoorden moeten onthouden worden om toegang te krijgen tot bankgegevens, een reissite of een ander persoonlijk account.

85% van de respondenten hebben aan gegeven ontevreden te zijn over de huidige verificatiemethoden. Verder blijkt dat bijna 90% staat te popelen om voice biometrische oplossingen te gebruiken als deze hetzelfde niveau van veiligheid kunnen bieden. Meer in onderstaande infographic.

nc_028240
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies