Britten kopen meeste online

Vorig artikel Volgend artikel
1114205283uk

Britten kopen van alle Europeanen de meeste artikelen online (onderzoek EIAA onder 7.000 mensen). 30% (EU gemiddelde 19%) van de Britse consumenten in 2004 meer dan 16 artikelen online kocht. 75% van die aankopen werd met een creditcard betaald.

Gebruiksgemak en snelheid waren de meest genoemde redenen om online iets aan te schaffen. Bij film- en theatertickets, evenals bij reizen en muziek, leidt het opzoeken van online informatie ook tot online kopen. Toch gebruikt nog ruim een derde van de internetgebruikers het net alleen voor informatie en koopt daarna offline.

Andere onderzoeksresultaten: - 96% van de consumenten was tevreden met hun online shoppingervaring

- 49% daarvan had meer vertrouwen in het online koopproces dan in 2003

- 75% zag het gemak van online kopen als grootste voordeel, 65% noemde snelheid

- 50% noemde de verscheidenheid aan producten online als voordeel

- 85% daarvan doet na het zoeken naar muziek op internet ook een online aankoop

- 80% doet na het zoeken naar een reis op internet ook online een aankoop,

- 84% van de consumenten doe online zoeken naar een kaartje voor de bioscoop of theater, kopen daarna het kaartje online

- 74% van de mensen die browsen naar eten, kopen vervolgens de producten online (Gelezen op Marketing Online)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies