IAB publiceert whitepaper ‘Merkeffecten via digitale media’.

Vorig artikel Volgend artikel
IAB publiceert whitepaper ‘Merkeffecten via digitale media’.

IAB Nederland heeft de whitepaper 'Merkeffecten via digitale media' gepubliceerd.
De whitepaper is voortgekomen uit een onderzoek dat de afgelopen maanden is gedaan. Hiervoor zijn diepte-interviews gedaan bij de 20 grootste adverteerders van Nederland en zijn surveys afgenomen onder digitale uitgevers.

Met een groei van 100 miljoen naar één miljard euro omzet in de afgelopen 10 jaar is er geen mediumtype dat zo snel groeit als digitaal. Toch wordt deze jaarlijkse groei bedreigd door een toenemende kloof tussen adverteerders en digitale publishers. Dit is met name zichtbaar in de rol die digitale marketing speelt bij het bouwen van een merk. Er is een duidelijke toename te zien in bestedingen op het gebied van performance.

De bestedingen gericht op branding van merken, zoals naamsbekendheid of imago, blijven echter ver achter. Adverteerders raken de weg kwijt in het digitale ecosysteem en uitgevers, reclame- en mediabureaus weten adverteerders hier onvoldoende in te sturen en transparantie te bieden. Het grote potentieel van digitale media wordt door marketeers nog onvoldoende benut. IAB Nederland deed een verkennend, maar tevens uitgebreid onderzoek naar de oorzaken hierachter.

Na afloop van de deze week gehouden presentatie van de whitepaper van het IAB was er een presentatie door Kelly McConville over de Philips social advertising case 'Obsessed with sound'. Deze campagne maakte Philips in samenwerking met het Metropole Orkest. 

Wie zelf wil ervaren hoe dit werkt gaat naar facebook.com/philipssound en kiest daar voor de 'hear every detail' tab. De whitepaper van IAB 'Merkeffecten digitale media' is hier te downloaden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies