De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Volgens een zojuist gepubliceerd onderzoek van PEW Internet heeft inmiddels 65% van de Internet gebruikers betaald voor enige vorm van Online content. Muziek, software, applicaties (Apps) voor mobiele devices, games en digitale content van o.a. kranten zijn daarbij het meest populair.
Het onderzoek beperkte zich alleen tot 15 exclusieve soorten online content. Bij muziek gaat het om downloadable muziek en niet om CD’s. Ook boeken, computers en andere producten die online te koop zijn werden niet meegenomen in het onderzoek.
De vraag die aan 755 internet gebruikers werd gesteld was “Please tell me if you have ever paid to access or to download any of the following types of online content?”. De antwoorden leverde omderstaande resultaten op. 6% van de geinterviewden gaf aan dat zij online content heeft aangeschaft welke niet in de lijst van 15 onderwerpen stond.
- 33% of internet users have paid for digital music online
- 33% have paid for software
- 21% have paid for apps for their cell phones or tablet computers
- 19% have paid for digital games
- 18% have paid for digital newspaper, magazine, or journal articles or reports
- 16% have paid for videos, movies, or TV shows
- 15% have paid for ringtones
- 12% have paid for digital photos
- 11% have paid for members-only premium content from a website that has other free material on it
- 10% have paid for e-books
- 7% have paid for podcasts
- 5% have paid for tools or materials to use in video or computer games
- 5% have paid for “cheats or codes” to help them in video games
- 5% have paid to access particular websites such as online dating sites or services
- 2% have paid for adult content
Het volledige rapport is hier te downloaden.
Verder lezen over Internet
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijOnline15.12.2023