Apple verslaat Google

Vorig artikel Volgend artikel
1107192655apple

Apple is door lezers van het online magazine Brandchannel gekozen tot het merk met de grootste wereldwijde invloed in 2004. Daarmee stootte Apple zoekmachine Google van de troon, die sinds 2002 op nummer 1 had gestaan. Verrassend is de vijfde plek van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera.

De enquête werd gehouden onder bijna 2000 lezers van het vaktijdschrift op internet voor de reclame- en merkenbranche in 75 landen. De eerste positie van Apple is te verklaren door de grote populariteit van de iPod, de mobiele digitale speler die het concern op de markt bracht. Miljoenen mensen hebben in 2004 een iPod gekocht.

Onder de Europese consumenten is de lijst minder IT-gericht, met een eerste plaats voor Ikea, gevolgd door H&M. Op de derde stek vinden we gsm-fabrikant Nokia en ook hier neemt Al Jazeera de vijfde plek voor zijn rekening.

Bron: (Adformatie/Brandchannel)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies