
We stelden hier al eerder de vraag of google haar hippe factor niet aan het verliezen is? Een teken aan de wand is dat gister bekend werd gemaakt uit een enquête onder bijna 2.000 lezers van het vaktijdschrift op internet voor de reclame- en merkenbranche in 75 landen werd Apple gekozen tot het merk met de grootste wereldwijde invloed. Daarmee stootte de Amerikaanse computerfabrikant zoekmachine Google van de troon, die sinds 2002 op nummer 1 had gestaan. Miljoenen mensen hebben in 2004 een iPod gekocht, de mobiele digitale muziekspeler van Apple. De populairste merken naar continent zijn:
GLOBAL 1. Apple 2. Google 3. Ikea 4. Starbucks 5. Al Jazeera
CENTRAL & LATIN AMERICA 1. Cemex 2. Corona 3. Bacardi 4. Bimbo 5. Vina Concha y Toro
ASIA-PACIFIC 1. Sony 2. Samsung 3. LG 4. Toyota 5. Lonely Planet
EUROPE & AFRICA 1. Ikea 2. Virgin 3. H&M 4. Nokia 5. Al Jazeera
NORTH AMERICA 1. Apple 2. Google 3. Target 4. Starbucks 5. Pixar

De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl