De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Dat doorsnee mensen via YouTube wereldberoemd kunnen worden is iets van de laatste jaren. Voorbeelden zijn Michelle Phan die met haar make-up tutorials nu meer dan 6 miljoen abonnees heeft. Daarnaast is de Zweed Felix Kjellberg wereldberoemd geworden met zijn YouTube account ‘PewDiePie’. Uit recent onderzoek is naar voren gekomen dat tieners in de Verenigde Staten meer hebben met deze YouTube sterren dan met echte celebrity’s.
Uit een onderzoek van Variety blijkt dat de vijf meest invloedrijke figuren onder Amerikaanse jongeren tussen de 13-18 jaar allemaal YouTube sterren zijn. Verder in de lijst zijn Jennifer Lawrence en Seth Rogen te vinden. Smosh, een online comedy team hadden een score van 93 en nemen hiermee de eerste plaats in.
Een ander komisch duo bekend onder de naam Fine Bros eindigde op de tweede plaats ondanks dat dit duo in de mainstream media nauwelijks bekend is. Op de derde plaats is de bekende Zweed Felix Kjellberg geëindigd die meer dan 29 miljoen abonnees heeft op YouTube. De hoogste non-YouTuber is Paul Walker die vorig jaar omkwam bij een auto ongeluk.
Verder is uit het onderzoek gebleken dat YouTube sterren meer van invloed zijn op de aankopen die iemand doet. Amerikaanse tieners vinden YouTubers meer betrokken dan mainstream sterren. Deze laatste groep werd overigens wel als slimmer en betrouwbaarder beoordeeld. Als het aankomt op seks appeal gaan de twee groepen vrijwel gelijk op.
Tieners waarderen vooral de echtheid van YouTube sterren.
[Afbeelding © Fotolia]
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024