Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
De videosite YouTube heeft bekend gemaakt de regels voor het plaatsen van advertenties bij de video’s aan te scherpen. Momenteel heb je minimaal tienduizend views nodig om in aanmerking te komen voor het plaatsen van advertenties bij je video. YouTube verhoogt nu de drempel door vanaf nu te gaan kijken naar het aantal kijkuren per jaar. Het wordt dus weer wat moeilijker om geld te verdienen via je YouTube-kanaal. Als YouTube kanaal zul je voor 20 februari aan deze eisen moeten voldoen.
Drempel
Als YouTube-kanaal mag je vanaf heden pas advertenties inzetten als je totaal aantal bezoekers in het afgelopen jaar meer dan vierduizend uur naar het YouTube-kanaal hebben gekeken. Bovendien moet het YouTube-kanaal minimaal duizend abonnees hebben wil je in aanmerking komen voor advertentie inkomsten. Daarnaast zal YouTube strenger en kritischer gaan meekijken naar de kanalen die de aantallen wel halen.
Spammers tegengaan
YouTube heeft deze drempel ingebouwd om naar eigen zeggen spammers, nepaccounts en andere kwaadwillende op de videosite te identificeren. Ze gaan er vanuit dat door de verhoogde drempel voor het kunnen ontvangen van advertentie inkomsten er minder kleine accounts over zullen blijven die gebruik maken van het reclameplatform.
Er is veel discussie rondom dit onderwerp en YouTube heeft al langer last van ongewenste video’s op het platform. Afgelopen jaar verschenen er advertenties bij filmpjes die laten we zeggen, zeer ongepast waren. Het effect was toen dat er adverteerders afhaakten. Naar eigen zeggen verwachten ze overigens dat de impact klein zal zijn als het gaat om het mislopen van reclame inkomsten aangezien het merendeel van de kleine kanalen, waar dus geen reclame zal worden getoond, momenteel slechts 100 dollar per jaar verdienen.
Hopelijk heeft deze maatregel van YouTube het gewenste effect!
Verder lezen over Online Advertising
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Verder lezen over YouTube
Artificial Intelligence06.09.2024
Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan
Video05.09.2024
YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk
Tech in Asia25.07.2024
Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie
Online16.07.2024
YouTube biedt je nu AI-playlists binnen YouTube Music
Video12.07.2024
YouTube Shorts-teksten worden straks opgelezen door een robot
Video28.06.2024
Disney+ bevat straks mogelijk video’s door gebruikers
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Video29.05.2024