SAP opent eerste Experience Center in de Benelux

SAP opent eerste Experience Center in de Benelux

Vorig artikel Volgend artikel

SAP heeft de deuren geopend van het eerste SAP Experience Center in Nederland. Hier kunnen klanten, partners en andere geïnteresseerden inspiratie opdoen, samenwerken aan innovaties en leren hoe zij dankzij originele ideeën en moderne technologie als Robotic Process Automation (RPA), machine learning en conversational AI kunnen uitgroeien tot een 'intelligent enterprise'.

Experience Centers

De opening past in de wereldwijde strategie waarbij SAP in diverse steden Experience Centers opzet. Het bedrijf wil hiermee de grenzen opzoeken en overschrijden van wat mensen denken dat mogelijk is met moderne technologie. Daarnaast biedt het center een vaste locatie voor designthinkingsessies en de ontwikkeling van prototypen. Ook gaat SAP diverse events organiseren waarbij steeds een specifieke technologie centraal staat.

sap-exp-center
Rinse Tamsma, Kevin Carlyon, Brian Duffy, Jack Mikkers en Twan van den Broek (vlnr).

Verschillende ruimten

Het Experience Center is gevestigd in het hoofdkantoor van SAP Nederland in 's-Hertogenbosch. En het is opgedeeld in een aantal ruimten met ieder een specifieke functie, waaronder de:

  • Inspiration Space: Een tentoonstellingsruimte waar diverse interactieve booths en fysieke demo-opstellingen de waarde van technologieën als machine learning, IoT en robotic process automation (RPA) in diverse branches en scenario's belichten.
  • Exploration Space: Hier krijgen bezoekers een indruk van de toegevoegde waarde van SAP-technologie voor hun businessprocessen. In deze vierkante ruimte is op iedere muur een aantal videoschermen opgehangen. Ieder scherm staat voor een stap in een volledig end-to-end businessproces. Bezoekers nemen plaats op draaistoelen en krijgen via een rondgang langs de schermen stap voor stap toelichting over de toegevoegde waarde van technologie voor hun business.
  • Creative Space: Innovaties beginnen met originele ideeën. Dat vereist een grote mate van creativiteit en out-of-the-boxdenken. In de Creative Space krijgen bezoekers hiervoor alle ruimte. Er is voorzien in whiteboards en overlegbankjes, maar bijvoorbeeld ook Lego. De Creative Space is daarnaast de aangewezen plek voor designthinkingsessies.

Innovatiecases

Naast inspirerende fictieve scenario's bevat het SAP Experience Center ook een aantal demo-opstellingen van daadwerkelijk gerealiseerde innovatiecases. Een goed voorbeeld is het smartcityplatform dat SAP samen met Signify, het voormalige Philips Lighting, heeft gerealiseerd. Met behulp van Signify's slimme verlichtingsmanagementsystemen en het SAP HANA-platform leggen steden een solide basis voor een smart city en kunnen zij bijvoorbeeld via 'light on demand' kosten besparen. In het Experience Center is zo'n slimme lantaarnpaal van Signify tentoongesteld; de 'BrightSites smart pole'.

Klantuitdagingen als uitgangspunt

De slogan van de SAP Experience Centers luidt 'Meet, Inspire, Engage'. "We willen met onze centers ontmoetingen realiseren, inspireren en tot actie aanzetten", verklaart Twan van den Broek, customer innovation architect bij SAP Nederland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies