Nieuws15.09.2017

Nederlands bureau Adwise wint Google award in Dublin


Premier Partner Award in de pocket

Het is niet iedereen gegund om een Google Premier Partner award te krijgen. Het Nederlandse Adwise kreeg het als eerste Nederlandse bureau echter voor elkaar om deze felbegeerde award (én de eer die daar bij hoort) in ontvangst te nemen.

Ze wonnen de award in de categorie Display Innovation en daarmee hebben ze een heel aantal digital agencies in het EMEA (Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika) gebied achter zich gelaten. Er deden in zes verschillende categorieën meer dan 5000 cases mee die door meer dan 2000 internationale bureaus zijn ingestuurd.

Erkenning van innovatie

De award werd behaald met een case voor Kees Smit Tuinmeubelen. Door slimme toepassingen binnen Display Advertising behaalde Adwise indrukwekkende resultaten, die zelfs door Google intern als voorbeeldcase wordt gebruikt.

“Deze bekroning is een bevestiging van de kwalitatieve samenwerking met Adwise” zo zegt Mitchel Oude Nijhuis, E-commerce & Marketing Director van Kees Smit Tuinmeubelen.

Mensen zijn tegenwoordig op verschillende devices, locaties en tijden online actief. Het is bekend dat een customer journey vaak meerdere touchpoints op verschillende platformen, voorafgaand aan een conversie bevat. Het is belangrijk om alle touchpoints mee te nemen in één attributiemodel. Vaak worden eenvoudige attributiemodellen gebruikt zoals: last-click of first-click, terwijl dit geen compleet beeld geeft.

Verschillen in locatie en tijdstip vragen om verschillende boodschappen te tonen, waarbij het mogelijk wordt om het beste bericht op het juiste moment te tonen.

Transacties vinden zowel online als offline plaats. Veel omnichannel retailers investeren in een perfecte webshop en online campagnes om hun doelgroep te bereiken. Wat de online inspanningen exact opleveren is vaak wel inzichtelijk, maar het offline effect niet. Adwise ontwikkelde hiervoor een techniek om het zogeheten ROPO-effect (research online, purchase offline) te meten.

“Door deze aanpak zijn indrukwekkende resultaten gerealiseerd, die nu ook zijn erkend door Google” aldus Tom ter Horst, E-commerce Strategist bij Adwise.

Meer nominaties voor Adwise

Adwise heeft vijf cases in de totaal zes categorieën ingeleverd en het feit dat álle cases een nominatie ontvingen laat zien dat Google gecharmeerd is van de werkwijze van het bureau. Door die score behoort Adwise bij de top drie van de wereld en hopelijk vertaalt zich dat ook in winst bij de Global Awards die op 28 september worden gehouden in New York.

Google is lovend over de omgeving die Adwise haar digital professionals biedt; een structuur en cultuur waarin medewerkers met ongelooflijk veel passie effectief samen werken aan de cases van opdrachtgevers, zonder belemmering van een logge structuur en conflicterende belangen en targets. Zij transformeerden naar een agile structuur met multidisciplinaire en zelfmanagende teams.

Wellicht herkent Google ook wel iets van zichzelf in het bedrijf: om in de groeiende en complexer wordende digitale markt voorop te blijven mogen mensen bij Adwise o.a. 10% van de tijd zelf besteden aan innovatie en toonaangevende experimenten. Het zorgt er voor dat iedereen altijd scherp blijft en vooral niet vergeet te innoveren. Met resultaat, zo blijkt.

Over de Google Premier Partner Awards

Adwise is in het bezit van een Google Premier Partner badge. Deze status laat zien dat de organisatie kwalitatief goede resultaten behaalt voor haar opdrachtgevers en dat zij meerderde gecertificeerde specialisten in dienst heeft. Om de bést presterende Premier Partners te erkennen voor indrukwekkende resultaten heeft google de Premier Partner Awards in het leven geroepen. Door naast deze status, vijf keer genomineerd te worden en óók nog een award in de wacht te slepen mag Adwise met recht apetrots zijn op deze prestatie! Er zijn namelijk maar weinig betere complimenten die je kan ontvangen als digital bureau.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Verder lezen over Online Advertising

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Microsoft heeft eigenaren van een Copilot+-laptop deze week een nieuwe al te fijne verrassing gegeven. Gigantische advertenties.

Advertising22.11.2024

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting