De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het is niet iedereen gegund om een Google Premier Partner award te krijgen. Het Nederlandse Adwise kreeg het als eerste Nederlandse bureau echter voor elkaar om deze felbegeerde award (én de eer die daar bij hoort) in ontvangst te nemen.
Ze wonnen de award in de categorie Display Innovation en daarmee hebben ze een heel aantal digital agencies in het EMEA (Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika) gebied achter zich gelaten. Er deden in zes verschillende categorieën meer dan 5000 cases mee die door meer dan 2000 internationale bureaus zijn ingestuurd.
Erkenning van innovatie
De award werd behaald met een case voor Kees Smit Tuinmeubelen. Door slimme toepassingen binnen Display Advertising behaalde Adwise indrukwekkende resultaten, die zelfs door Google intern als voorbeeldcase wordt gebruikt.
“Deze bekroning is een bevestiging van de kwalitatieve samenwerking met Adwise” zo zegt Mitchel Oude Nijhuis, E-commerce & Marketing Director van Kees Smit Tuinmeubelen.
Mensen zijn tegenwoordig op verschillende devices, locaties en tijden online actief. Het is bekend dat een customer journey vaak meerdere touchpoints op verschillende platformen, voorafgaand aan een conversie bevat. Het is belangrijk om alle touchpoints mee te nemen in één attributiemodel. Vaak worden eenvoudige attributiemodellen gebruikt zoals: last-click of first-click, terwijl dit geen compleet beeld geeft.
Verschillen in locatie en tijdstip vragen om verschillende boodschappen te tonen, waarbij het mogelijk wordt om het beste bericht op het juiste moment te tonen.
Transacties vinden zowel online als offline plaats. Veel omnichannel retailers investeren in een perfecte webshop en online campagnes om hun doelgroep te bereiken. Wat de online inspanningen exact opleveren is vaak wel inzichtelijk, maar het offline effect niet. Adwise ontwikkelde hiervoor een techniek om het zogeheten ROPO-effect (research online, purchase offline) te meten.
“Door deze aanpak zijn indrukwekkende resultaten gerealiseerd, die nu ook zijn erkend door Google” aldus Tom ter Horst, E-commerce Strategist bij Adwise.
Meer nominaties voor Adwise
Adwise heeft vijf cases in de totaal zes categorieën ingeleverd en het feit dat álle cases een nominatie ontvingen laat zien dat Google gecharmeerd is van de werkwijze van het bureau. Door die score behoort Adwise bij de top drie van de wereld en hopelijk vertaalt zich dat ook in winst bij de Global Awards die op 28 september worden gehouden in New York.
Google is lovend over de omgeving die Adwise haar digital professionals biedt; een structuur en cultuur waarin medewerkers met ongelooflijk veel passie effectief samen werken aan de cases van opdrachtgevers, zonder belemmering van een logge structuur en conflicterende belangen en targets. Zij transformeerden naar een agile structuur met multidisciplinaire en zelfmanagende teams.
Wellicht herkent Google ook wel iets van zichzelf in het bedrijf: om in de groeiende en complexer wordende digitale markt voorop te blijven mogen mensen bij Adwise o.a. 10% van de tijd zelf besteden aan innovatie en toonaangevende experimenten. Het zorgt er voor dat iedereen altijd scherp blijft en vooral niet vergeet te innoveren. Met resultaat, zo blijkt.
Over de Google Premier Partner Awards
Adwise is in het bezit van een Google Premier Partner badge. Deze status laat zien dat de organisatie kwalitatief goede resultaten behaalt voor haar opdrachtgevers en dat zij meerderde gecertificeerde specialisten in dienst heeft. Om de bést presterende Premier Partners te erkennen voor indrukwekkende resultaten heeft google de Premier Partner Awards in het leven geroepen. Door naast deze status, vijf keer genomineerd te worden en óók nog een award in de wacht te slepen mag Adwise met recht apetrots zijn op deze prestatie! Er zijn namelijk maar weinig betere complimenten die je kan ontvangen als digital bureau.
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024