Groot succes voor campagne Welkom terug in Nederland

Groot succes voor campagne Welkom terug in Nederland

ruim 9,5 miljoen mensen bereikt

Vorig artikel Volgend artikel

De campagne Welkom terug in Nederland kan je de afgelopen anderhalve maand bijna niet ontgaan zijn. Om bewustwording te creëren voor de toerisme- en recreatiemogelijkheden in Nederland deelden meer dan 100 ambassadeurs sinds 3 juni hun favoriete plekken en tips in eigen land. In slechts zes weken werden hiermee ruim 9.5 miljoen mensen bereikt, wat de campagne tot een groot succes maakt. Alleen al de hashtag #WelkomteruginNL werd in zes weken bijna 510.000 gebruikt.

Over de campagne

Het toerisme wereldwijd heeft flinke klappen gekregen van het coronavirus en de gevolgen daarvan zullen nog lang voelbaar zijn. Verre reizen worden afgeraden en reizen dichterbij zijn hun aantrekkingskracht verloren. Men wil wel weg, maar weet niet goed waarheen, en hóé dan. Een vakantie in eigen land is de uitkomst, al is lang niet iedereen zich bewust van hoe leuk dat kan zijn. Precies dat was de reden van een team van initiatiefnemers om belangeloos de campagne Welkom terug in Nederland te lanceren. Om te laten zien dat ons land barst van de verborgen parels. En om lokale ondernemers een hart onder de riem te steken. Met een bereik van 9.5 miljoen mensen in zo'n korte tijd kan er maar één ding gezegd worden: missie geslaagd.

Een extra boost aan de campagne werd gegeven door Nederlandse bestemmingen die zich hebben aangesloten bij dit initiatief door Instameets te organiseren. Zo’n 50 ambassadeurs gingen op stap in Drenthe, Overijssel, Noord-Holland, Brabant, Zeeland, Het Gooi en een minder bekend gedeelte van de Veluwe om voor nog meer inspiratie te zorgen.

Hoewel de campagne nu stopt, blijft de gegenereerde content uiteraard bewaard. De basis van de campagne is het Instagram-account @Welkomterugin.nl. Daar vind je inmiddels talloze tips voor unieke plekken dichtbij. En ook via de website welkomterugin.nl vind je interviews met ambassadeurs die je nog meer bijzondere, verrassende en verwonderlijke plekken delen.

We zijn er trots op dat we door de campagne een bijdrage hebben geleverd aan de bewustwording van vooral ook jongere mensen om deze zomer op ontdekkingsreis in eigen land te gaan. Deze campagne heeft daadwerkelijk aangezet tot actie. #WelkomteruginNL is een mooie campagnevoorzet én ondersteuning geweest voor de toeristische sector. Wij zijn er als eersten mee gestart en het is goed om te zien dat er meer promotie-initiatieven volgden. De sector verdient het! Het is uniek dat wij als groep van initiatiefnemers én ambassadeurs, allen zonder belangen, deze campagne hebben gecreëerd. Dit netwerk is van onschatbare waarde.
- Isabel Mosk
Marloes de Hooge

Marloes is oprichter en editor in chief van Travelvalley. Ze schreef ook de boeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies