De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Deze week is het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen van de witte asperge. Om mensen, en dan met name jongeren, hiervan bewust te maken is er tevens een nieuwe campagne gelanceerd. Het Nederlands Asperge Centrum heeft dat in samenwerking met BrandDeli gedaan om deze groente hip te maken onder een meer jongere doelgroep.
De koningin van de groente
Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ meer onder de aandacht te brengen. Asperges zijn nog altijd ‘het witte goud’ en bovendien limited edition, want ze zijn alleen in de lente verkrijgbaar.
Maar hoe zorg je ervoor dat de asperge weer bovenaan het boodschappenlijstje komt te staan. En dan met namede lijstjes van jongeren? BrandDeli & Initiative hebben een concept bedacht met als boodschap: “Ze zijn er weer, voor iedereen!” Hiermee zetten ze het imago van de asperge neer als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong.
Ouderwetse, traditionele groente
De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Het is een ode, een manifest, waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep moet gaan verleiden.
Zelf asperges bereiden
Ook zo’n zin in asperges gekregen. Check dan hier de lekkerste recepten en info over wat je moet weten om zelf asperges te bereiden.
Verder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024
Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven
Het is wel nog een demo-modelVerder lezen over Jongeren
Mobile09.12.2024
Uber Teens is een uitbreiding van de app speciaal voor jongeren
Social Media29.11.2024
In Australië geen social media meer onder de 16 jaar
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Artificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Lifestyle13.06.2024
Wat is een doorstroomtoets en hoe werkt het?
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023