De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Deze week is het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen van de witte asperge. Om mensen, en dan met name jongeren, hiervan bewust te maken is er tevens een nieuwe campagne gelanceerd. Het Nederlands Asperge Centrum heeft dat in samenwerking met BrandDeli gedaan om deze groente hip te maken onder een meer jongere doelgroep.
De koningin van de groente
Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ meer onder de aandacht te brengen. Asperges zijn nog altijd ‘het witte goud’ en bovendien limited edition, want ze zijn alleen in de lente verkrijgbaar.
Maar hoe zorg je ervoor dat de asperge weer bovenaan het boodschappenlijstje komt te staan. En dan met namede lijstjes van jongeren? BrandDeli & Initiative hebben een concept bedacht met als boodschap: “Ze zijn er weer, voor iedereen!” Hiermee zetten ze het imago van de asperge neer als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong.
Ouderwetse, traditionele groente
De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Het is een ode, een manifest, waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep moet gaan verleiden.
Zelf asperges bereiden
Ook zo’n zin in asperges gekregen. Check dan hier de lekkerste recepten en info over wat je moet weten om zelf asperges te bereiden.
Verder lezen over Food
Coffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024
Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven
Het is wel nog een demo-modelNieuws19.09.2023
HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout
Nieuws31.08.2023
Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes
DC Business03.07.2023
Een eigen restaurant beginnen? Hier moet je op letten
Lifestyle28.06.2023
Het is BBQ-tijd: drie tips voor goed vlees
Nieuws20.06.2023
The GlenDronach, Schotse whisky met Spaanse roots
Verder lezen over Jongeren
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Search30.10.2023
Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok
TikTok onderneemt actieSocial Media25.09.2023
Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok
Online18.05.2023
Minderjarigen kunnen nu ook een Uber bestellen
Niet overal even welkomGadgets05.04.2023
Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen
Social Media15.03.2023