De Dutchcowboys Daily van 7 maart 2018

De Dutchcowboys Daily van 7 maart 2018

Vorig artikel Volgend artikel

In de Dutchcowboys Daily vind je nieuwe, opvallende, leuke, interessante of niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, woensdag 7 maart 2018.

Coca-Cola stapt in de markt van alcoholische dranken

Het merk Coca-Cola, vorig jaar nog op de vierde plaats als het gaat om het grootste en meest waardevolle merk ter wereld, komt in Japan met een alcoholische drankje op de markt. Dit is bijzonder en is in de 125 jarige geschiedenis van The Coca Cola Company nog nooit voorgekomen.

Deze alcoholische drank komt voorlopig alleen in Japan op de markt en moet een alternatief worden voor bier. Veel jongeren in Japan (voornamelijk vrouwen) zijn gek op chu-hi, een koolzuurhoudend drankje, verkrijgbaar in teintallen smaken met een alcohol percentage dat tussen de 3 en 8 procent ligt. Coca Cola gaat nu een chu-hi lanceren in Japan wat wordt gemaakt van de sterk alcoholische drank shōchū en spuitwater.

Het is niet voor het eerst dat Coca Cola nieuwe dranken introduceert in Japan. In 2016 introduceerde ze ruim 100 verschillende dranken.

Coca Cola Nederland zegt dat er geen plannen zijn voor voor een alcoholhoudende drank. Ze geven wel aan dit jaar met 21 non-alcoholische nieuwe drankjes te komen. Allen zonder of met heel weinig suiker. Dit sluit aan om de toenemende vraag van de Nederlandse consument.

Israel-Manufacturing-Plant2

Nieuwe kunstexperimenten in de Google Arts & Culture app

We zien steeds meer voorbeelden van manieren waarop mensen kunnen profiteren van kunstmatige intelligentie, of het nu gaat om het het opsporen van aandoeningen door artsen of het snel vinden van foto’s van omhelzingen vanaf je smartphone. Kunstmatige intelligentie zit achter veel werk bij Google. Bij het Google Arts & Culture Lab in Parijs hebben ze geëxperimenteerd met manieren om kunstmatige intelligentie en andere geavanceerde technologieën in dienst te stellen van cultuur.

Vandaag onthullen ze de resultaten van de laatste experimenten. Deze prototypes zijn gebaseerd op werk dat de afgelopen 7 jaar is verricht in samenwerking met 15.000 culturele instellingen in alle delen van de wereld. Al deze experimenten maken gebruik van kunstmatige intelligentie om je toegang te geven tot cultuurobjecten die tot voor kort diep in archieven waren verborgen. Je kunt zelfs kunstwerken vinden die bij het interieur van je huis passen!

Diablo III komt naar de Nintendo Switch

Vorige week kwamen de geruchten op gang over de populaire game Diablo III die mogelijk beschikbaar zou komen voor de Nintento Switch. Onderstaande tweet van Blizzard Entertainment deed het vuurtje nog wat oplaaien. Eurogamer weet nu te bevestigen dat de geruchten kloppen.

Hunkemöller introduceert de eerste click & buy modeshow

Begin deze week introduceerde Hunkemöller de eerste click & buy modeshow in het Afas live. Deze modeshow werd gehost door Doutzen Kroes en CEO Philip Mountford onder toeziend oog van pers, influencers en genodigden.

hunkemoller-click-buy

A Series of Unfortunate Events Seizoen 2

Hoe somber de toekomst ook lijkt, het kan altijd erger. Het tweede seizoen van A Series of Unfortunate Events is vanaf 30 maart beschikbaar op Netflix. A Series of Unfortunate Events is gebaseerd op de boekenreeks van de internationale bestsellerauteur Lemony Snicket, met Tony- en Emmy-winnaar Neil Patrick Harris in de hoofdrol. De serie vertelt het tragische verhaal van de Baudelaire-weeskinderen Violet, Klaus en Sunny, die het moeten opnemen tegen hun gemene voogd graaf Olaf om hun erfenis veilig te stellen. De kinderen moeten Olaf steeds te slim af zijn en zorgen dat ze niet vallen voor zijn gemene plannetjes en vermommingen om zo aanwijzingen te kunnen vinden in verband met de mysterieuze dood van hun ouders.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies