Nieuws06.12.2021

Buckaroo gaat van de ene naar de andere Franse investeerder


Derde verkoop van de betaaldienstverlener in 10 jaar

Mobiele en online betaaldiensten, zoals het Nederlandse Adyen en Mollie, zijn de afgelopen jaren enorm gegroeid. De uitzondering op die regel is het eveneens Nederlandse Buckaroo. Deze betaaldienstverlener groeide tot de overname van Sisow nog nauwelijks, maar maakte wel winst. Bronnen melden aan het FD dat Buckaroo begin 2022 aan een Franse investeerder verkocht gaat worden voor een bedrag dat tussen de 100 en 150 miljoen euro zal liggen.

Van de ene naar de andere Franse investeerder

Op dit moment is Buckaroo in handen van het Franse BlackFin Capital Partners. Die zou dus van plan zijn haar aandeel in de betaaldienstverlener te verkopen aan het eveneens Franse Keensight Capital, zo meldt het FD. Buckaroo is, vergeleken met de internationaal opererende concurrenten Adyen en Mollie, een kleine speler op de betaaldienstmarkt. Het bedrijf heeft onder andere de Nederlandse Loterij, de NS, de webshop Brandfield en Yellowbrick als klant.

Tegenover het FD bevestigde CEO Paul Scholten dat een overname van Buckaroo aanstaande is. Na enkele jaren van dalende winst en stabiliserende omzetcijfers verwacht het bedrijf dit jaar de omzet te verdubbelen. De overname van Sisow, een betaalbedrijf met 14.000 mkb-klanten, is daar voor een groot deel debet aan.

Buckaroo krijgt begin volgend jaar mogelijke een nieuwe Franse eigenaar.
Buckaroo krijgt begin volgend jaar mogelijke een nieuwe Franse eigenaar.

Derde verkoop in 10 jaar

Als Buckaroo begin 2022 inderdaad verkocht gaat worden, dan is het de derde keer in tien jaar tijd dat de betaaldienstverlener in andere handen beland. In 2012 werd het voor zo’n 11 miljoen euro overgenomen door een Zweeds incassobureau. De huidige eigenaar, BlackFin Capital Partners, nam Buckaroo in 2017 over. Hoeveel de Franse investeerder toen moest ophoesten is nooit bekend gemaakt.

De potentiele nieuwe eigenaar, Keensight Capital, stelt tegenover de financiële krant dat de investeerder gespecialiseerd is in investeringen in technologie en de gezondheidszorg. Gemiddeld groeien de bedrijven in de portefeuille van Keensight, naar eigen zeggen, met 20%.

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!

Verder lezen over E-Commerce

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

Deze week spelen er onder ons allen twee vragen: (op wie) ga je stemmen, en: wat heb jij al gekocht met Black Friday? Het blijkt toch wel te spelen onder Nederlanders, ook al zetten sommige mensen het liever weg als ‘A...

Nieuws21.11.2023

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?

Terwijl de feestdagen rap naderbij komen en we elkaar aangenaam proberen te verrassen met originele kado's, zorgen cybercriminelen juist voor vervelende verrassingen. Naast hun overbekende verdienmodellen - zoals phishin...

Online13.11.2023

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?