Bol.com breidt uit naar Franstalig België

Bol.com breidt uit naar Franstalig België

Vorig artikel Volgend artikel

Webwinkel bol.com gaat uitbreiden naar Wallonië, het Franstalige gedeelte van België. In een nieuwe app is het mogelijk voor de Franssprekende Belgen om in hun moedertaal te winkelen. De komst van bol.com zorgt bovendien voor verkoopkansen bij handelaren uit dat deel van het land. Het platform verkoopt namelijk veel via lokale handelaren. Op dit moment wordt bijna de helft van alle bestellingen bij bol.com verkocht door ondernemers die zich als partner hebben aangesloten. Daarom zal de webwinkel actief gaan samenwerken met lokale partijen. Op die manier hoopt bol.com een aantrekkelijke winkel te worden voor alle Belgische klanten.

We zijn benieuwd of de klantenservice van bol.com in België op social media eenzelfde strategie gaat hanteren als in ons land.

Eerste platform met zo'n groot assortiment in België

Zoals we gewend zijn van bol.com is alles gericht op een snelle levering en klantvriendelijkheid. Ook in België krijg je je bestelling meestal de volgende werkdag thuisbezorgd (indien je voor middernacht bestelt). Voor andere artikelen is dit binnen 2 werkdagen. Sinds 2012 werkt bol.com samen met partners (handelaren) in Nederland en België die hun online activiteiten deels uitbesteden aan het platform of het als enige verkoopkanaal hanteren.

Door de uitbreiding naar Wallonië krijgen niet alleen nieuwe partners, maar ook bestaande partners de kans om hun producten te verkopen aan veel meer Belgische consumenten. Het Belgische serviceteam voor partners werkt vanuit een nieuw geopend kantoor in Antwerpen.

In 2010 hebben we bol.com officieel gelanceerd in Nederlandstalig België. Sinds september 2014 kunnen wij onze Belgische klanten nog beter bedienen dankzij de samenwerking met lokale handelaars in België. De expertise die we de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd, delen we nu ook graag met handelaars uit Franstalig België, zodat wij samen een goed lokaal alternatief kunnen bieden. Dit draagt bij aan het gemeenschappelijk doel dat we hebben; daar zijn waar de klant naar toe beweegt en hen het dagelijks leven zo makkelijk mogelijk maken. Of het nu gaat om het vinden van het perfecte cadeautje of een artikel ontvangen op het moment dat dat het beste uitkomt.
- Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies