App-only supermarkt Crisp groeit hard

App-only supermarkt Crisp groeit hard

5 miljoen groeikapitaal binnengehaald bij investeerders

Vorig artikel Volgend artikel

Naast de bekende supermarktketens en natuurlijk het succesvolle Picnic, probeert ook de app-only supermarkt Crisp een plek in de markt te veroveren. En met succes, want sinds de start vorig jaar is het klantenbestand vervijfvoudigd. Helaas maakt Crisp niet bekend hoeveel klanten dat dan precies zijn. Investeerders staan in ieder geval voor de supermarkt in de rij. Het haalde onlangs 5 miljoen euro binnen aan groeikapitaal bij Nederlandse investeerders. Ook bij de start haalde Crisp al een kapitaal op van 3 miljoen.

Online supermarkt voor kwaliteitsproducten

Heb je nog nooit gehoord van Crisp? Dat is helemaal niet gek. De supermarkt bestaat pas een goed halfjaar. Crisp noemt zichzelf de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten. Via de app bestel je verse producten van zo'n 360 leveranciers. De supermarkt bezorgt in heel Nederland en wie voor 22.00u een bestelling plaatst, krijgt boodschappen de volgende dag geleverd. Crisp zegt kleinschalig, lokaal en persoonlijk te zijn, bij zowel de inkoop, het dagelijkse contact met klanten en verpakken van bestellingen. Neem je bijvoorbeeld contact op met Crisp via WhatsApp? Dan krijg je altijd een echte medewerker te spreken in plaats van een geautomatiseerde reactie.

Je krijgt bij Crisp een vers product en er wordt ingekocht bij kleine makers en kwekers. De Instagram-feed ziet er overzichtelijk en rustig uit. Diverse lokale leveranciers worden hier in het zonnetje gezet.

Met onze zelf ontwikkelde supply chain technologie kunnen we vis die ’s avonds wordt besteld diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen. Zo krijgen steeds meer gezinnen in heel Nederland het voor elkaar om echt makkelijk hun verse boodschappen te doen. Dat het niet alleen gaat om delicatessen maar juist ook om betaalbare dagelijkse boodschappen zien we aan de gemiddelde bestelling van 35 producten per mandje - vaak gewoon artikelen als halfvolle melk, volkorenbrood en belegen kaas. Maar dan wel hele goede, van heel veel kleinschalige makers en kwekers.
- Co-Founder en CEO Tom Peeters

Vers en duurzaam

We zien inderdaad op de site van Crisp dat er gewerkt wordt met kleinschalige leveranciers, waaronder ook lokale middenstanders. In het assortiment vind je onder andere mosselen uit Zeeland, brood van een lokale bakker en handgemaakt worstenbrood uit Brabant. Bij het verpakken van producten houdt Crisp rekening met het duurzaam verpakken van de producten. Bovendien wordt er zo min mogelijk gebruik gemaakt van plastic en zoveel mogelijk gerecycled.

Bij de oprichting vertelde Tom Peeters hierover:

Als vader van twee jonge kinderen is het een uitdaging om iedere dag vers, lekker en gezond eten op tafel te krijgen. Onze missie is om dit voor meer mensen bereikbaar en gemakkelijk te maken. De ervaring bij Crisp moet een feestje zijn, van bestellen tot de bezorging en het uitpakken van je boodschappen. Wij zien dat mensen niet alleen veranderen hoe ze shoppen, maar ook wat ze kopen. Zo blijkt uit recent onderzoek van de Rabobank en GfK dat 95% van de Nederlandse consumenten zegt meer aandacht te geven aan gezondheidsaspecten tijdens boodschappen doen. Dat merk ik ook in mijn vriendenkring en bij mij thuis. De bron van voedsel is weer terug in beeld.
- Co-Founder en CEO Tom Peeters
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies