Nieuws01.04.2019

Albert Heijn neemt leefstijlplatform FoodFirst Network over


Albert Heijn zet gezond leven steeds meer centraal. Vandaag werd bekendgemaakt dat de grootgrutter FoodFirst Network overneemt. Dit is een online leefstijlplatform, waar gebruikers een abonnement afsluiten en advies krijgen over voeding, beweging, slaap en ontspanning. Rudolph van Veen en Irene Moors zijn bekende gezichten van het platform.

FoodFirst Network past bij ambities van Albert Heijn

Het FoodFirst Network is een volledig reclamevrij online leefstijlplatform. Zodra de overname volledig is afgerond, naar verwachting in het tweede kwartaal van dit jaar, blijft het platform zijn eigen merk en organisatie behouden. Het concept van betaalde abonnees blijft voorlopig ook intact. Zij betalen voor advies van specialisten over allerlei gezondheidsvraagstukken. Op FoodFirst Network zijn ook recepten te vinden die passen bij een gezonde levensstijl. Abonnees hebben toegang tot deze recepten. Hoe de samenwerking er precies uit gaat zien, is nu nog niet bekend. Albert Heijn geeft in het persbericht aan dat de overname kansen biedt voor speciale acties voor klanten en de honderdduizend medewerkers van de supermarkt.

Supermarkt heeft al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding

De laatste jaren heeft Albert Heijn al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding. Het gebruiken van minder suiker in producten is een van de ambities van de supermarkt. Dat gebeurt actief, maar wel stap voor stap, zodat klanten er rustig aan kunnen wennen. Vorig jaar introduceerde AH “Mijn Voedingswaarden”. Met deze tool kun je precies zien hoeveel calorieën een product bevat en wat de hoeveelheid suiker, zout, eiwitten en vezels is.

FoodFirst Network heeft ineens een enorm bereik

Bij FoodFirst Network zijn ze opgetogen over de overname. Managing Director Jan Dekker vertelt: “Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven. Het is heel gaaf om te horen dat Albert Heijn ons als belangrijke toevoeging aan hun propositie beschouwt – dat geeft ons een goed gevoel en het potentieel van ons platform groeit er exponentieel mee. Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré. Tegelijkertijd hebben wij veel zin in de samenwerking met de professionals van Albert Heijn”.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Food

Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken

Light-producten zijn tegenwoordig nauwelijks meer weg te denken uit ons voedselassortiment. Bepaalde voedingsmiddelen worden tegenwoordig gezoet met laagcalorische kunstmatige zoetstoffen ter vervanging van het hoogcalorische suiker.

Nieuws13.05.2024

Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken

Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegen
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar

Heerlijk om in dit techno tijdperk even een berichtje te maken over een 100-jarig fenomeen. Gisteren was het namelijk precies 100 jaar geleden dat Douwe Egberts haar legendarische spaarprogramma lanceerde. Het sparen van...

Coffee corner05.03.2024

Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

KLM zorgt ervoor dat ze aan boord van vliegtuigen minder voedsel verspillen door het toepassen van kunstmatige intelligentie. AI-programma’s stellen de vliegmaatschappij in staat beter te voorspellen hoeveel passagiers...

Nieuws07.02.2024

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven

Domino’s blijft innoveren en nieuwe manieren bedenken voor maaltijdbezorging. De volgende stap is Domino’s DxB, een e-bike die speciaal is ontwikkeld om kwaliteit en warmte te waarborgen tijdens het bezorgen van pizz...

Gadgets16.01.2024

Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven

Het is wel nog een demo-model
HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout

HelloFresh is een populaire maaltijd bezorgservice, vooral bij werkende millennials. Elke week een doos met een aantal kant en klare ingrediënten en de bijbehorende recepten. Kruiden, zoals zout en peper, moet je zelf t...

Nieuws19.09.2023

HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout

Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes

Iets meer dan twee jaar geleden besloot Volkswagen dat het tijd was om de bedrijfskantine van het bedrijf te ontdoen van vlees. Een van de populairste lunchsnacks wat nota bene de Volkswagen Curryworst. Inderdaad, een wu...

Nieuws31.08.2023

Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes

​Een eigen restaurant beginnen? Hier moet je op letten

Sta je graag in de keuken en kun je ook nog eens goed koken? Dan droom je er misschien van om een eigen restaurant te beginnen. Een spannende onderneming, zeker als je nog niet eerder voor jezelf gewerkt hebt. Voordat je...

DC Business03.07.2023

​Een eigen restaurant beginnen? Hier moet je op letten

​Het is BBQ-tijd: drie tips voor goed vlees

Barbecueën kan heel goed vegetarisch, maar traditioneel gezien wordt deze vorm van koken gezien als het summum voor vleeseters. Kijk bijvoorbeeld maar naar een Netflix-serie als Barbecue Showdown. Maar wat die koks als...

Lifestyle28.06.2023

​Het is BBQ-tijd: drie tips voor goed vlees