10 ontbijttips voor een optimaal sollicitatiegesprek

10 ontbijttips voor een optimaal sollicitatiegesprek

Vorig artikel Volgend artikel

Heb je binnenkort een sollicitatiegesprek? Hartstikke spannend, want het kan je carrière maken of breken. Je kunt je natuurlijk goed voorbereiden, maar niets is zo belangrijk als een goed ontbijt. Vergeet de koffie en ga voor deze tien voedingsmiddelen die je zowel ontspannen als energiek maken:

1. Banaan

Doe wat schijfjes banaan door je yoghurt of havermout, want bananen bevatten de perfecte mix voedingsstoffen om je een energieboost te geven. Net wat je nodig hebt tijdens een sollicitatiegesprek!

2. Amandelpasta

Amandelen zitten vol gezonde eiwitten en vetten, die je lange tijd verzadigd houden en zorgen voor de gestage stroom energie die je tijdens je sollicitatiegesprek goed kunt gebruiken. Bovendien zijn de vetzuren in deze noten gunstig voor je bloeddruk, waardoor je tijdens het gesprek kalm en gefocust kunt blijven.

Maak je ’s ochtends je ontbijt klaar, besmeer dan een rijst- of havercracker met deze lekkere notenpasta, of doe een lepel door je havermout. Zo kom jij zeker beter voor de dag tijdens je sollicitatiegesprek.

3. Eitje

Met een ei als ontbijt is je sollicitatiegesprek een eitje. De choline in eieren kan namelijk je geheugen verbeteren. Vind je een hardgekookt eitje maar saai? Maak dan een roerei of omelet met groenten. Bijvoorbeeld met broccoli of asperges, want de voedingsstoffen hierin dragen ook bij aan een succesvol sollicitatiegesprek.

4. Broccoli

Broccoli als ontbijt? Jazeker, want deze groente is rijk aan chroom. Dit metaal is belangrijk voor je uitstraling tijdens een sollicitatiegesprek. Chroom heeft namelijk invloed op hormonen als serotonine en noradrenaline. Op hun beurt brengen deze hormonen je in een opperbeste stemming en peppen ze je op. Zo maak jij een opgewekte en positieve indruk tijdens je sollicitatiegesprek.

5. Asperges

Nog zo’n groente die je niet zo gauw kiest als ontbijt. Toch kan het een goed idee zijn om deze groente voorafgaand aan je sollicitatiegesprek te eten. De stoffen in asperges helpen namelijk om spanning te verminderen.

Asperges zijn rijk aan tryptofaan, dat je helpt om rustig te blijven. Ook vind je in asperges natuurlijk foliumzuur, dat de aanmaak van dopamine stimuleert. Ook dit stofje werkt rustgevend. Maar dan zonder de eventuele bijwerkingen van een rustgevend middel.

6. Bosbessen

Bosbessen kunnen je concentratie verhogen, dus strooi ze over je yoghurt of eet ze zó uit je hand tijdens het ontbijt. Daar profiteer je zeker van tijdens je sollicitatiegesprek.

7. Kwark

Zenuwachtig voor je sollicitatiegesprek? Neem dan een schaaltje kwark als ontbijt. Kwark geeft je niet alleen lange tijd een verzadigd gevoel, maar werkt ook angstverminderend door de aanwezigheid van vitamine B12.

8. Avocado

Avocado’s verhogen het luteïne-niveau in je hersenen en verbeteren daarmee je cognitieve vermogens. En dan ondersteunen de vetzuren in avocado ook nog eens de informatiegeleiding in je hersenen. Wat wil je nog meer tijdens je sollicitatiegesprek?

9. Zalm

Verwen jezelf met zalm als ontbijt voordat je naar je sollicitatiegesprek gaat. Zalm verbetert namelijk je geheugen, zodat je daar tijdens het gesprek gemakkelijk uit kunt putten.

10. Chiazaad

Chiazaad bevat allerlei voedingsstoffen voor je hersenen en zijn dus het perfecte ontbijt voor een sollicitatiegesprek. Maak er pudding van door de zaadjes de avond vóór je gesprek te weken in amandelmelk. Met een topping van vers fruit kan je ontbijt niet meer stuk (en je sollicitatiegesprek ook niet)!

Raak je toch in de stress in het laatste kwartier voor je sollicitatiegesprek? Lees dan in dit artikel wat je kunt doen.

Wat doe jij om je voor te bereiden op je sollicitatie? Deel het hieronder in de reacties!

Deze blogpost is geschreven door Annemiek, Floraa Health Blogger.

[Fotocredits © Pexels]
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies