The Lockdown is ’s werelds eerste mobiele AR escape room

The Lockdown is ’s werelds eerste mobiele AR escape room

Vorig artikel Volgend artikel

ABN Amro realiseert zich als geen ander dat het werven van talent vraagt om een meer onderscheidende aanpak. Daarom lanceert de bank vandaag The Lockdown: ’s werelds eerste mobile Augmented Reality (AR) escape room. Door de Augmented Reality technologie maak je van iedere kamer nu een escape room. In de game krijg je als speler de uitdaging om te helpen bij het voorkomen van een wereldwijde financiële catastrofe.

Cryptocurrency de enige geldige valuta

In deze mobiele escape room, die je gewoon lekker thuis in de bank kan spelen, bevinden we ons in het jaar 2028. Cryptocurrency is de enige nog geldige valuta. Maar plotseling kunnen miljoenen mensen vanwege een ‘hack’ niet meer bij hun geld. Dit blijkt het werk van een cybercrimineel. De speler wordt uitgedaagd challenges op te lossen met thema’s als information security en blockchain om zo de wereld voor een financiële catastrofe te behoeden. Verschillende paden leiden je naar de finish van het spel. De moeilijkheidsgraad van de opdracht wordt bepaald door het pad dat je kiest.

TNW Conference

The Lockdown wordt vandaag officieel gelanceerd tijdens de TNW Conference, het grote technologie-congres van The Next Web. Tijdens een aankondiging van oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten ging de hele conferentie op zwart en richtte de hacker zich via grote schermen tot het aanwezige publiek.

Hij ging zelf de strijd met de hacker al aan en omschrijft zijn ervaring als een fantastisch digitaal avontuur. "De app laat je steeds weer versteld staan door zeer geavanceerde gameplay elementen en realistische scenario’s. Het voelt als een film waar je zelf de hoofdrol in speelt," aldus Veldhuijzen van Zanten.

Ook wij hebben de game al kort even kunnen spelen en eigenlijk kunnen we het alleen maar eens zijn met de woorden van Boris. Doordat het zo realistisch voelt wordt je als het ware in de game gezogen en wil je de verschillende challenges gewoon oplossen.

Dus ga naar de App Store of Google Play store, downloaden die game en ga het zelf ervaren.

Innovatie is heel belangrijk voor ons. IT-specialisten krijgen hier te maken met inhoudelijke uitdagingen en hebben een grote maatschappelijke impact. Allemaal elementen die ook naar voren komen in The Lockdown.
- Maarten Bokhoven, Head of Employer Branding ABN Amro
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies