OPPO investeert miljarden in R&D en onthuld nieuwe smart devices

OPPO investeert miljarden in R&D en onthuld nieuwe smart devices

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de OPPO INNO DAY 2019 heeft het smartphonemerk een aantal nieuwe smart devices geïntroduceerd, waaronder horloges, koptelefoons, AR-brillen en belangrijke technologische doorbraken zoals Flash Charging, 5G en beeld- en software-optimalisatie.

Het evenement diende als platform voor experts uit de industrie, partners en belangrijke opinieleiders om de toekomst van technologie verder te bespreken. Volgens de oprichter en CEO van OPPO, Tony Chen, zal naarmate de acceptatie van 5G en AI toeneemt, de intelligente connectiviteit steeds meer binnen handbereik liggen. “Wij geloven dat het concept van connectiviteit slechts het fundament vormt, terwijl integratie en convergentie de toekomst zal vormen.”

3 strategieën

Voor de komende drie jaar kondigde Chen een research & development budget aan van 50 miljard Chinese renminbi, wat neerkomt op ruim 6,4 miljard euro. Het budget is bedoelt voor de ontwikkeling van kerntechnologieën in hardware, software en systemen naast 5G/6G, AI, AR.

OPPO wil drie belangrijke strategieën implementeren om de kansen van 5G te benutten. Het smartphonemerk zegt toegewijd te blijven aan de R&D van toonaangevende technologieën en zal een smart-device ecosysteem met meerdere toegangen ontwikkelen, waarbij de smartphone als toegangssleutel dient.

De AR Glass

Tijdens het evenement kondigde het bedrijf meerdere smart devices aan, waaronder een augmented reality bril. De AR-bril van OPPO heet de AR Glass en moet de concurrentie aangaan met de HoloLens van Microsoft. De AR Glass maakt gebruik van een fisheye camera, diffractive waveguide technologie en 3D reconstructie. Deze combinatie zorgt ervoor dat het projecteren van 3D-elementen in grote ruimtes mogelijk is. Door de bril te voorzien van 3D Surround Sound hoopt OPPO een meeslepende ervaring te creëren voor gebruikers. Het Chinese bedrijf is momenteel druk bezig met het ontwikkelen van games, content en andere diensten voor de AR Glass, maar heeft nog geen releasedatum of verkoopprijs bekendgemaakt.

Smartwatch

De markt voor smartwatches blijft groeien en steeds meer bedrijven willen een graantje meepikken. OPPO is hier geen uitzondering in en komt met hun eerste smartwatch. Volgens vice president Levin Liu worden smartwatches een extensie van onze smartphone met veel sensoren, kunstmatige intelligentie en deep learning. Helaas wilde Liu verder niet ingaan op de details. Naar verwachting zal OPPO's eerste smartwatch gelanceerd worden in het eerste kwartaal van 2020.

Meer content

Amy Swinkels

Tekstschrijver die zich in haar vrije tijd vooral bezig houdt met media, entertainment, scripts schrijven en haar hond.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies