Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Drie keer is scheepsrecht. Een uitdrukking die iedereen wel kent. Voor Vodafone is het te hopen dat dit ook gaat gelden voor het oplossen van de grote (landelijke) storingen die de provider, nu dus al drie keer, in korte tijd getroffen hebben. Vanmiddag was het weer zover. Rond lunchtijd, net na 13u00, regende het online en op social media weer klachten van Vodafone klanten die niet konden bellen en/of geen mobiele internetverbinding meer hadden. Voor de derde keer binnen twee weken.
Weer een algemene netwerk storing bij Vodafone
Vodafone kon niets anders dan bevestigen dat het netwerk van de provider inderdaad weer getroffen was door een algemene storing. Dit betekent dat ook het klantsysteem niet bereikbaar was. Uiteraard was de oorzaak op dat moment nog niet bekend en kon de provider ook geen uitsluitsel geven over hoe lang het zou duren voordat alles weer normaal werkte.
Het is voor de klanten van Vodafone te hopen dat de problemen niet al te lang duren en dat het hierna voorlopig even gedaan is. Natuurlijk, een storing kan altijd optreden, maar drie keer binnen twee weken, is uiteraard te veel van het slechte. Compenseren, als Vodafone daartoe besluit, is nobel, maar een goed werkend netwerk is veel belangrijker.
Statement Vodafone
Op haar klantforum publiceerde de provider het volgende statement. “Op dit moment kan het zijn dat je problemen ervaart met het gebruik van mobiele data en bellen en gebeld worden. Tegelijkertijd zijn ook onze interne klantsystemen niet bereikbaar. Het is dus nu niet mogelijk om je gegevens erbij te pakken of wijzigingen door te voeren. Onze excuses voor het ongemak. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.”.
Op dit moment, rond 16u00, is er nog geen zicht op het einde van de storing, al neemt het aantal klachten over Vodafone op allestoringen wel af, maar dat kan ook ‘berusting’ zijn.
UPDATE (16u30): Tien minuten nadat ik dit schreef verscheen een melding op het klantforum van Vodafone dat de storing opgelost is. Op naar de volgende nu dus maar 😉
Verder lezen over Storing
Entertainment15.07.2022
Netflix down, en nu?
Flinke storing bij de rode NEntertainment20.06.2022
Viaplay gaat klanten mogelijk compenseren
De nieuwe F1 streaming dienst krijgt haar zaakjes maar niet op ordeEntertainment01.06.2022
Geen tickets voor Bruce Springsteen door storing bij Ticketmaster
Morgen een nieuwe pogingSocial Media26.05.2022
Instagram kampt met storing: DM’s zwart en vertragingen
Entertainment03.04.2022
NLZiet geeft een week compensatie voor storing
Nieuws23.03.2022
Apple diensten haperen voor tweede dag op rij
Mobile19.01.2022
Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen luiden de noodklok over 5G – UPDATE
Eerste annuleringen zijn een feit. Providers gebruiken 5G C-Band niet rondom luchthavensOnline08.12.2021
Urenlang geen Amazon Prime en Music door storing AWS
Ook veel andere diensten en services verstoordVerder lezen over Vodafone
Mobile22.01.2024
Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads
DC Business04.01.2024
Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future
Online02.11.2023
Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door
De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonneesGadgets31.10.2023
Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch
Als laatste van de drie Nederlandse mobiele providersNieuws26.07.2023
Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies
DC Business07.06.2023
Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd
Technology24.05.2023
VodafoneZiggo test als eerste provider Docsis 4.0
Up- én downloadsnelheden tot 10 Gbps over de kabelMobile01.03.2023