Mobile25.10.2021

Derde grote storing in twee weken; drie keer is scheepsrecht voor Vodafone?


UPDATE: Rond 16u10 meldde de provider dat de storing verholpen is

Drie keer is scheepsrecht. Een uitdrukking die iedereen wel kent. Voor Vodafone is het te hopen dat dit ook gaat gelden voor het oplossen van de grote (landelijke) storingen die de provider, nu dus al drie keer, in korte tijd getroffen hebben. Vanmiddag was het weer zover. Rond lunchtijd, net na 13u00, regende het online en op social media weer klachten van Vodafone klanten die niet konden bellen en/of geen mobiele internetverbinding meer hadden. Voor de derde keer binnen twee weken.

Weer een algemene netwerk storing bij Vodafone

Vodafone kon niets anders dan bevestigen dat het netwerk van de provider inderdaad weer getroffen was door een algemene storing. Dit betekent dat ook het klantsysteem niet bereikbaar was. Uiteraard was de oorzaak op dat moment nog niet bekend en kon de provider ook geen uitsluitsel geven over hoe lang het zou duren voordat alles weer normaal werkte.

Het is voor de klanten van Vodafone te hopen dat de problemen niet al te lang duren en dat het hierna voorlopig even gedaan is. Natuurlijk, een storing kan altijd optreden, maar drie keer binnen twee weken, is uiteraard te veel van het slechte. Compenseren, als Vodafone daartoe besluit, is nobel, maar een goed werkend netwerk is veel belangrijker.

Statement Vodafone

Op haar klantforum publiceerde de provider het volgende statement. “Op dit moment kan het zijn dat je problemen ervaart met het gebruik van mobiele data en bellen en gebeld worden. Tegelijkertijd zijn ook onze interne klantsystemen niet bereikbaar. Het is dus nu niet mogelijk om je gegevens erbij te pakken of wijzigingen door te voeren. Onze excuses voor het ongemak. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.”.

Op dit moment, rond 16u00, is er nog geen zicht op het einde van de storing, al neemt het aantal klachten over Vodafone op allestoringen wel af, maar dat kan ook ‘berusting’ zijn.

UPDATE (16u30): Tien minuten nadat ik dit schreef verscheen een melding op het klantforum van Vodafone dat de storing opgelost is. Op naar de volgende nu dus maar 😉

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!

Verder lezen over Storing

Let op: er is een grote, wereldwijde computerstoring gaande

Er is over de hele wereld een grote computerstoring gaande. Het zou mogelijk liggen aan het bedrijf CrowdStrike.

Cybercrime19.07.2024

Let op: er is een grote, wereldwijde computerstoring gaande

Netflix down, en nu?

Streamingdienst Netflix heeft een storing. Precies op vrijdagavond merkten abonnees dat de browserversie van de dienst niet werkt en een foutmelding geeft. Ook de app lijkt niet overal te werken. Bij onze redactie werkt...

Entertainment15.07.2022

Netflix down, en nu?

Flinke storing bij de rode N
Viaplay gaat klanten mogelijk compenseren

Gisteren was het weer eens zover. ‘Onze’ Max won de Grand Prix van Canada in een spannende strijd met Ferrari’s Carlos Sainz. Helaas moesten veel Viaplay klanten wederom hun frustratie verbijten vanwege een haperen...

Entertainment20.06.2022

Viaplay gaat klanten mogelijk compenseren

De nieuwe F1 streaming dienst krijgt haar zaakjes maar niet op orde
Geen tickets voor Bruce Springsteen door storing bij Ticketmaster

in Nederland geeft van start gaan. Heb jij geprobeerd een kaartje te bemachtigen en is dat niet gelukt? Dan ben je niet de enige. Op enig moment stonden tienduizenden wachtenden in de online rij. Dat was live te zien op...

Entertainment01.06.2022

Geen tickets voor Bruce Springsteen door storing bij Ticketmaster

Morgen een nieuwe poging
Instagram kampt met storing: DM’s zwart en vertragingen

Is Instagram bij jou vandaag erg langzaam, worden je DM's zwart weergegeven en lukt het niet of moeizaam om Stories te uploaden? Het ligt waarschijnlijk niet aan jou. Instagram kampt met een flinke storing. Storing op I...

Social Media26.05.2022

Instagram kampt met storing: DM’s zwart en vertragingen

NLZiet geeft een week compensatie voor storing

Afgelopen week werd NLZiet het slachtoffer van een storing die bijna twee dagen duurde. Volgens de dienst lag het probleem bij de streaming provider. De streaming dienst heeft nu besloten dat alle klanten gecompenseerd g...

Entertainment03.04.2022

NLZiet geeft een week compensatie voor storing

Apple diensten haperen voor tweede dag op rij

Maandag leek het nog een incident, maar afgelopen nacht heeft Apple opnieuw problemen ervaren met een aantal (online) diensten. Nadat eerder deze week onder andere Apple TV, iCloud, iCloud Mail, Apple Maps, Apple Store,...

Nieuws23.03.2022

Apple diensten haperen voor tweede dag op rij

Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen luiden de noodklok over 5G – UPDATE

UPDATE (19-01, 08u25): Providers gebruiken frequenties nog niet bij vliegvelden, eerste vluchten wel al geannuleerd. De angst van de luchtvaartmaatschappijen voor de activering van de 5G C-band in de VS is groot. In d...

Mobile19.01.2022

Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen luiden de noodklok over 5G – UPDATE

Eerste annuleringen zijn een feit. Providers gebruiken 5G C-Band niet rondom luchthavens

Verder lezen over Vodafone

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

Er doen meer dan 45.000 mensen mee met de Vierdaagse qua wandelen, maar door de Vierdaagse-feesten is het nog veel drukker in de stad Nijmegen.

Technology15.07.2024

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

VodafoneZiggo heeft in de recente frequentieveiling nieuw spectrum verworven om aan haar netwerk toe te voegen. Tijdens de veiling is 100MHz bemachtigd in de 3,5GHz band. Dit stelt het telecombedrijf in staat om het bestaande netwerk nog verder door te ontwikkelen en te versterken. VodafoneZiggo is erg tevreden met de uitkomst van de veiling. VodafoneZiggo betaalt € 57,5 miljoen euro voor deze spectrumvergunning, die loopt tot 2040. 

Mobile02.07.2024

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Als eerste provider in Europa heeft Vodafone, samen met chipmaker Qualcomm en smartphone fabrikant Xiaomi, een nieuwe, snellere 5G-uplingtechnologie getest. De drie partijen zijn er in geslaagd om op het standalone (SA)...

Mobile22.01.2024

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Het Nederlandse 3D-printbedrijf Aectual heeft voor haar innovaties in de markt het Fit for the Future-certificaat ontvangen. Deze status verdient het bedrijf voor het met 3D-printers omzetten van afval in designs voor in...

DC Business04.01.2024

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

Terwijl concurrenten KPN, Odido (voorheen T-Mobile) en Delta zich bijna te pletter graven om voor 2026 meer dan driekwart van Nederland op glasvezel aan te sluiten, blijft de grootste kabelprovider van ons land, Vodafone...

Online02.11.2023

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonnees
Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Vodafone heeft vandaag, als laatste van de drie grote providers, ook een eSIM abonnement gelanceerd, speciaal voor de Apple Watch. Met Vodafone OneNumber kunnen klanten met een Apple Watch vanaf Series 4, uiteraard in de...

Gadgets31.10.2023

Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Als laatste van de drie Nederlandse mobiele providers
Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Jarenlang was Ziggo, en nu VodafoneZiggo in grote delen van Nederland zo ongeveer de alleenheerser op de breedbandmarkt. Wilde je écht snel internet, dan was de kabel feitelijk de enige serieuze optie. Ook ADSL kon dest...

Nieuws26.07.2023

Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd

Fit For the Future, dat is zorgen dat je als bedrijf toekomstbestendig bent. Een Fit For the Future-bedrijf is hongerig naar nieuwe technologieën en ziet veranderingen juist als een kans. Er wordt strategisch gedacht aa...

DC Business07.06.2023

Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd