Angry Birds vierde gisteren zijn vijfde BirdDay. Dat doen ze met een ode aan de fans door de release van Angry Birds - Play the Next Level.
Met 30 nieuwe levels geheel gemaakt door fans is Play the Next Level het resultaat van een social media competitie gehost door Rovio en enkele partners. Het was een groot user generated event met duizenden inzendingen uit alle uithoeken van de wereld.
De nieuwe Angry Birds Play the Next Level episode is mede mogelijk gemaakt door een lijst partners die ook de afgelopen vijf jaar een belangrijke rol hebben gespeeld bij het succes van Angry Birds. Dat zijn: CERN, Google Play, LucasFilm, National Geographic, NHL, Pigineering, Shanghai Oriental Pearl Tower, Sony Pictures Home Entertainment, Twitter, UNICEF, WWF en NASA.
When we saw the first concept image for Angry Birds back in December 2009, there was a strong feeling that this was an idea that would take flight - but we couldn’t have dreamt of its scale. In the past five years AngryBirds has grown into one of the most recognized brands in the world, and Rovio has grown into a global entertainment company producing games, books, animations, theme parks and many other products including a feature film due out in July of 2016.
In onderstaande infographic (klik hier voor een groter formaat) zie je enkele hoogtepunten uit 5 jaar Angry Birds. Zo zijn er al meer dan 600 miljard Angry Birds gelanceerd!
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl