Alibaba investeert $ 120 miljoen in Kabam

Alibaba investeert $ 120 miljoen in Kabam

Vorig artikel Volgend artikel

Het mobile gaming bedrijf Kabam kondigde gisteren aan dat het een investering van zo'n 120 miljoen dollar ontvangt van de Chinese e-commerce gigant Alibaba. Volgens de Wall Street Journal brengt dit de waarde van Kabam tot boven de $1 miljard.

Truly successful games companies have to be globally successful,” aldus Kabam CEO Kevin Chou in een verklaring. “This strategic collaboration with Alibaba provides Kabam the resources, infrastructure and distribution to help bring our current and future durable franchise games to China and elsewhere in Asia and make an immediate impact.

China
Kabam zal zijn mobiele games in China gaan pushen door gebruik te maken van Alibaba's mobiele applicaties. De Aziatische game markt heeft overigens als een rol gespeeld in het succes van Kabam. Vier jaar geleden werd er een kantoor in Beijing geopend, daar werden een aantal van de belangrijkste titels ontwikkeld, waaronder "The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth" en "Kingdoms of Camelot:. Battle for the North." Beide games genereerden meer dan $ 100 miljoen aan inkomsten.

Alibaba
Voor Alibaba is dit overigens niet de enige recente investering in een potentieel miljarden-bedrijf. Ook Snapchat zou in overleg zijn voor een investering en mogelijke waardering van $ 10 miljard. Al zijn dit nog wel geruchten.

Mobiele games
In oktober vorig jaar kreeg een andere mobiele game ontwikkelaar, Supercell, een investering van ruim 1 miljard euro van het Japanse telecombedrijf Softbank. Candy Crush leverde in de beste dagen zo'n half miljoen euro per dag op. Mobiele games blijven onverminderd populair. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies