De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De prijs is voor 37% van Nederlandse telefoonbezitters het belangrijkste aspect bij de aanschaf van een nieuwe telefoon, terwijl het merk van het apparaat voor minder dan 20% van de consumenten de beslissende factor is. Ook heeft bijna 16% van alle smartphonegebruikers een Sim Only-abonnement, een verdubbeling ten opzichte van 2013. Zo blijkt uit de Global Mobile Consumer Survey [PDF] ‘The Pulse of the Mobile Nation’, een jaarlijks onderzoek van Deloitte onder de mobiele consument.
Ten opzichte van een jaar geleden is de consument nu een stuk prijsgevoeliger geworden. Vorig jaar ging het voornamelijk nog om de betrouwbaarheid en het merk. Nu zegt 37% van de consumenten dat de prijs van het apparaat bepalend is en 34% geeft aan voornamelijk te kijken naar de kosten van het contract.
“De prijsgevoeligheid zien wij ook terug in het aantal in 2014 afgesloten Sim Only-contracten. De consument ziet deze abonnementsvorm als een goedkopere optie, waarbij ze tevens meer invloed hebben op de prijs doordat de consument zelf een losse telefoon aanschaft,” aldus Patrick Steemers, partner en telecomexpert bij Deloitte.
4G en Wi-Fi
Het ‘gratis’ Wi-Fi blijft de belangrijkste mobiele internetverbinding. Bijna 90% van de smartphonegebruikers kiest thuis of op het werk voor een Wi-Fi verbinding, terwijl minder dan 20% hun smartphone via 4G met het internet verbindt. Het 4G-gebruik is het laatste jaar wel verviervoudigd. Steemers licht toe: “Van de respondenten die over een 4G-verbinding beschikken, vindt circa 40% deze verbinding sneller dan een Wi-Fi-netwerk. Opvallend is ook dat circa een derde hier geen mening over heeft. Ik verwacht dat wanneer de beschikbaarheid toeneemt en de tarieven dalen, de populariteit van 4G sterk zal toenemen.”
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018
AI is dé tool voor marketeers [infographic]
Verder lezen over Smartphone
Mobile07.05.2024
Google Pixel 8a is officieel: lijkt veel op Pixel 8 en 8 Pro
Mobile23.04.2024
Wanneer geef ik mijn kind zijn of haar eerste telefoon?
Mobile19.04.2024
OPPO introduceert nieuw Reno-toestel: OPPO Reno11 F 5G
Automotive18.04.2024
Elektrische auto-maker Polestar komt met een smartphone
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Mobile16.04.2024
Dit is de nieuwe edge generatie van Motorola
aangedreven door moto AIOnline30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Gaming26.03.2024