De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Mobiele apps hadden voor een reset van de nieuws industrie moeten zorgen. De afgelopen 15 jaar is gebleken hoe moeilijk het is consumenten voor content te laten betalen op websites. In de app omgeving zou dat allemaal gaan veranderen.
En zos is het ook. Mensen die voornamelijk apps gebruiken om mobiel het nieuws te kunnen lezen zijn in bijna ieder opzicht aantrekkelijker, gezien vanuit het oogpunt van een uitgever, zo blijkt uit een recent onderzoek van Pew Research Center.
Ze consumeren meer nieuws, van meerdere bronnen, en ze zijn meer bereid om ervoor te betalen in de vrom van digitale abonnementen. Het enige probleem is: “Ze zijn een uitstervend ras,” zo schrijft Forbes.
In Pew’s onderzoek is namelijk ook te lezen dat meer en meer gebruikers van mobiele devices een browser boven een app verkiezen voor hun digitale nieuws consumptie. Ongeveer 60% van de tablet gebruikers, en 61% van smartphone gebruikers, zegt dat ze voornamelijk de browser gebruiken voor het lezen van nieuws. Dat is een flinke stijging vergeleken met een jaar geleden, toen gaf nog 40% aan dat de browser hun voorkeur had.
Verder lezen over Apps
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Online30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Online25.03.2024
Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Online06.02.2024
Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Mobile12.12.2023