Mobile02.11.2011

Crowdsource je avondeten met The Eatery.


crowdsource-je-avondeten-met-the-eatery.jpg
crowdsource-je-avondeten-met-the-eatery.jpg

We nemen allemaal wel eens foto’s van ons eten. Je verhoogt je status op Foodspotting, schept op over je hippe instagram foto en deelt het nog eens op Facebook of Twitter. Maar voor welk doel uiteindelijk? The Eatery deelt jouw foto’s met de community om uiteindelijk je neus op de feiten te zetten. Die chocolade taart kan je beter niet nog een keer eten! Deze app heeft een goeie gebruiksgemak. Hij is namelijk snel, informatief en speels. Maar zit er toekomst in? Lees mee met mijn ervaring en oordeel zelf.

The Eatery is de eerste app van Massive Health. Gemaakt door oud Firefox UX pro Aza Raskin, wat duidelijk te zien is in de app. Het team achter de app heeft een interessante aanpak en streeft ernaar je eten makkelijk bij te houden en daardoor ook makkelijk te verbeteren. Je deelt foto’s van eten met je vrienden en de community, die vervolgens beoordelen of het ‘Fit’ of ‘Fat’ is. Al je eten wordt bijgehouden en via een meter kan je zien hoe gezond of ongezond je eet.

Naast dat jouw eten wordt beoordeelt kan jij ook ander eten beoordelen op ‘Fit’ en ‘Fat’. Wat eigenlijk best leuk is. Ik zat al snel 10 minuten appels, fruitsalades, snickers en andere repen op de Fit en Fat meter te slepen. Hierdoor wordt uiteindelijk jouw eten ook sneller beoordeelt. Best slim maar tijd consumerend. Het crowdsourcen van meningen valt ook nog over te twisten. Mijn appel kreeg vier positieve beoordelingen maar ook een negatieve. Hoe accuraat is de app eigenlijk? Mede oprichter Raskin zegt dat ze alle data verzamelen en over tijd het systeem steeds slimmer maken. Ze leren hoe accuraat iemand is in zijn beoordelingen en nemen dat mee in de uiteindelijke beoordeling. Ook mensen met eenzelfde eetpatroon nemen ze mee. “When big data meets crowdsourcing you get something much more powerful than simple votes.”

Maakt het gebruik van deze app je gezonden? Zelf ben ik geen fan van constant alles bij te houden of te fotograferen maar het maakt me zeker wat bewuster. Daarnaast is de app snel en makkelijk in gebruik en ze visualiseren de data op een overzichtelijke manier. Wat is mijn gezondste gerecht? Op welke dag heb ik het gezonds gegeten? Hoe meer je de app gebruikt hoe meer inzicht je krijgt in je eet gewoontes. Ik zou de app zeker eens proberen, al is het voor zijn creatieve en leuke manier van navigeren. Uiteindelijk is dat toch erg belangrijk als je al je eten wilt bijhouden. Of crowdsourcen de beste manier is moeten we nog maar zien.

eatery-dial          eateryscreen

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over App

Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten

Dyson komt met een app om je te wijzen op de plekjes waar je hebt vergeten te stofzuigen. Heel confronterend, maar er zijn nog vragen.

Technology12.04.2024

Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten

Uber nu ook beschikbaar in Zwolle

Taxichauffeurs uit Zwolle kunnen sinds een week de Uber app gebruiken om passagiers te vinden die op zoek zijn naar een rit.

Online10.04.2024

Uber nu ook beschikbaar in Zwolle

​Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen

Sommige spelletjes of apps begin je mee, maar laat je na een paar dagen al links liggen. Anderen doe je elke dag, alsof het een religie is. Helemaal als de klok bijna 12 uur slaat ‘s nachts, dan breekt het zweet je uit...

Mobile18.03.2024

​Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen

Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers

WhatsApp mag zich binnenkort dan openstellen voor meer ander appverkeer, er zijn nog steeds altnernatieven voor de app die flink in opkomst zijn. Zo schijnt Signal het in Nederland enorm goed te doen: er zijn 1 miljoen N...

Online07.02.2024

Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers

WhatsApp-alternatief boert goed
​Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren

WhatsApp heeft het sinds kort mogelijk gemaakt om een kanaal te volgen. En je kunt nu ook zelf een kanaal starten. Op die manier kun je als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt, of een fanclub runt, je klanten of medefans op...

Social Media26.01.2024

​Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

Door het scannen van een speciale bewegende digitale code op de CES in Las Vegas kon Constantijn van Oranje als eerste een bestand volledig offline ontvangen op zijn telefoon. De technologie voor deze offline manier van...

Startups11.01.2024

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies

De populariteit van "stuur je ff een Tikkie" is ook in 2023 verder toegenomen. In totaal is dit jaar al voor ruim 6,6 miljard euro aan Tikkies verrekend. Het record van vorig jaar - 5,5 miljard euro - is dus opnieuw verb...

Mobile28.12.2023

In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies

​Nieuw jaarrecord
Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app

Uit onderzoek in 2022 kwam naar buiten dat de Nederlandse politie jaarlijks te maken krijgt met zo'n 375 spookrij-incidenten. Nieuws en updates over eventuele spookrijders hoor je vaak via de radio. Maar met apps als Spo...

Automotive13.12.2023

Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app

Vlaanderen pioniert!

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

Verder lezen over Gamification

Zeeman opent eigen virtuele winkel in Roblox tijdens Fashion Week

Zeeman is niet vies van een marketingstunt en opent een eigen virtuele winkel in Roblox tijdens de Fashion Week om het probleem van jongeren die veel geld uitgeven aan luxe merken in online videogames aan de kaak te stel...

Marketing27.02.2024

Zeeman opent eigen virtuele winkel in Roblox tijdens Fashion Week

​Halo-held Master Chief is de nieuwe gids in Waze

Navigatie-app Waze is een stukje beter geworden, want je kunt nu in plaats van naar een auto kijken kiezen voor Warthog of Ghost uit de bekende gameserie Halo. De Microsoft-shooterserie met hoofdrolspeler Master Chief is...

Automotive04.08.2021

​Halo-held Master Chief is de nieuwe gids in Waze

Gamification in de praktijk: 5 succesvolle cases

Gamification wordt tegenwoordig steeds vaker ingezet. Niet alleen in de wetenschap, het onderwijs en bij politiek-maatschappelijke kwesties is gamification een handige manier om mensen het laatste duwtje in de juiste ric...

Marketing24.11.2020

Gamification in de praktijk: 5 succesvolle cases

3 manieren om gamification in te zetten met Black Friday

Black Friday is een paar jaar geleden overgewaaid vanuit de Verenigde Staten naar Nederland en gaat een steeds grotere rol spelen in de (online) retail wereld. Je kunt er als winkelier, maar ook als consument haast niet...

Marketing09.11.2020

3 manieren om gamification in te zetten met Black Friday

Een online adventskalender is dé perfecte marketingtool voor de feestdagen

Nog even en dan staan de feestdagen voor de deur. Voor veel online marketeers is het dan ook weer de vraag: ‘op welke originele manier kan ik mijn producten of diensten tijdens de feestdagen onder de aandacht brengen b...

Marketing02.11.2020

Een online adventskalender is dé perfecte marketingtool voor de feestdagen

Gamification en online marketing: de perfecte match!

De afgelopen jaren maakt gamification een opmars als effectief marketingmiddel in bijvoorbeeld het onderwijs, de politiek en handhaving in de openbare ruimte. Maar ook in de online wereld worden spelelementen steeds vake...

Marketing26.10.2020

Gamification en online marketing: de perfecte match!

Wat is gamification en hoe zet je het in als online marketeer?

In de wetenschap, het onderwijs en in de marketing wordt gamification volop ingezet. Door gamification in te zetten voor je bedrijf of merk is het mogelijk om te zorgen voor meer conversies, naamsbekendheid en engagement...

Marketing19.10.2020

Wat is gamification en hoe zet je het in als online marketeer?

Gamification maakt zelfs boekhouden leuk voor ZZP’ers

Boekhouden is nou niet bepaald een hobby voor de meeste mensen. Software-ontwikkelaar Informer heeft precies voor die groep, die vaak bestaat uit ZZP'ers en andere kleinere ondernemers uit het MKB, hun boekhoudsoftware a...

Online09.10.2017

Gamification maakt zelfs boekhouden leuk voor ZZP’ers

Informer helpt ondernemers door ze te laten spelen