Mobile17.10.2011

Location based couponing met Scoupy


location-based-couponing-met-scoupy.jpg
location-based-couponing-met-scoupy.jpg

In aanvulling op het bericht van gisteren heeft nu ook het Nederlandse Scoupy een App geïntroduceerd. Scoupy verzamelt voor de consument unieke kortingsacties van MKB-winkels, horecazaken en retailformules: zogenaamde Scoupy’s. Het bedrijf brengt deze naar de consument via een App op de smartphone. De app toont de acties ‘location based’, waardoor de consument altijd lokale acties te zien krijgt.

Scoupy’s zijn alleen maar te activeren in de directe omgeving van een deelnemende locatie. Scoupy combineert hiermee twee sterke trends in consumentengedrag: online oriënteren en lokaal willen besteden. Voor retailers is het de ultieme combinatie van ‘click & bricks’: door ‘clicks’ consumenten naar de ‘bricks’ krijgen, ofwel: meer traffic over de winkelvloer. Voor consumenten is het gebruik gratis, spaart het geld uit en is het leuk om te gebruiken.

De applicatie is gratis te downloaden via iTunes en de Android market en binnenkort ook te gebruiken via HTML5. Op basis van de locatie van de gebruiker krijgt deze een lijst te zien van alle Scoupy’s van deelnemende locaties in de directe omgeving, waarbij de dichtstbijzijnde als eerste wordt getoond. Op basis van categorieën of met behulp van de zoekfunctie kan er specifiek gezocht worden naar acties.

Als de klant een actie heeft gevonden die hem interesseert, kan hij alle relevante informatie over de actie en de aanbieder vinden in de Scoupy-App, zoals telefoonnummer, (web)adres en route naar de locatie. Bij de locatie activeert de klant de Scoupy-actie door te ‘sliden’ op de slidebar. Er verschijnt dan een unieke actiecode die de medewerker van de winkel scant of noteert. De klant kan vervolgens gebruik maken van de actie en rekent direct af met de aanbieder. Er vindt dus geen betalingsverkeer tussen gebruiker en Scoupy plaats.

Voor consumenten zijn er geen kosten verbonden aan het downloaden, bekijken en/of activeren van Scoupy. Deelnemende bedrijven betalen Scoupy een klein bedrag per via de Scoupy-App door de consument geactiveerde Scoupy. Dit varieert tussen de € 0,50 en de € 2,00.

Reeds bij de lancering van de Scoupy-App is deze al gevuld met bijna 1.500 verschillende locaties door het gehele land met in totaal meer dan 700 verschillende acties. De deelnemende locaties variëren van kleine middenstanders tot grote winkelketens. De acties worden door de ondernemers zelf bedacht en ingevoerd in het systeem van Scoupy. De redactie wordt verzorgd door Scoupy.

Het zwaartepunt ligt nu nog in de grotere steden, maar dit wordt in een razend tempo verder uitgebreid naar de rest van Nederland. Het zal dus niet lang meer duren voordat een zeer groot gedeelte van de 8 miljoen smartphone bezitters overal in het land gebruik kunnen maken van een zeer gevarieerd aanbod aan acties van allerlei verschillende locaties.

Retail
Ondanks het feit dat het MKB en retailketens het zwaar hebben, is er sprake van een ‘retail renaissance’: de wederopstanding van de traditionele winkel door inzet van moderne technologieën. Het gezaghebbende Trendwatching.com heeft hier recent een uitgebreid artikel aan gewijd, dat er op neerkomt dat er voor oplettende, scherpe en innoverende retailers genoeg mogelijkheden zijn om de negatieve trend te doorbreken en meer traffic naar de retaillocatie te genereren. Vanwege de laagdrempeligheid en het gebruiksgemak van de Scoupy-App voor zowel consument als winkelier, is de Scoupy-App voor ondernemers de ideale manier om ook te profiteren van deze retail renaissance.

scoupy-app

Verder lezen over Coupons

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Enkele jaren geleden hebben we in navolging van de Britse en Amerikaanse markt, ook in Nederland een explosieve groei gezien van online kortingscodes en bijbehorende sites. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en is de...

Online30.11.2013

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde 'Smart Deals' aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, wa...

Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Publishers en adverteerders van kortingscodes en coupons zijn bezig met meer regulering en professionaliteit in de affiliate markt. Door de sterke stijging in de vraag naar kortingscodes vanuit de consument is er de afge...

Online27.10.2013

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via int...

Online01.10.2013

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Scoupy, een van de marktleiders op gebied van mobile couponing, bestaat 2 jaar een heeft een nieuwe versie van de App voor iOS en Android gelanceerd. Deze heeft naast enkele functionele- en snelheidsverbeteringen, ook wa...

Mobile03.09.2013

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

Google Offers zal mogelijk op korte termijn ook in Nederland beschikbaar komen. De couponsite van het bedrijf bestaat al sinds januari 2011 maar was vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Maar sinds 2 maan...

Technology29.07.2013

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Het is een fenomeen in Amerikaanse supermarkten: couponing. Door actiecodes van websites te halen en bonnetjes uit lokale krantjes te knippen besparen huisvrouwen gigantische bedragen op hun boodschappen. Televisiezender...

Online05.07.2013

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Verder lezen over Location Based

​Waarom folders zo goed werken onder doe-het-zelvers

Je wil iets in je huis veranderen maar je weet niet wat. Je hoeft niet heel ver te zoeken naar inspiratie. Social media? Nee hoor, helemaal niet nodig: je kunt gewoon de folder van je lokale doe-het-zelf-winkel openslaan...

DC Business16.10.2023

​Waarom folders zo goed werken onder doe-het-zelvers

​Waarom Apple’s AirTag een slecht idee blijkt te zijn

Toen ze werden aangekondigd waren de reacties op AirTag gemengd. Apple’s superkleine gadget die je aan je sleutels kunt bevestigen om ze terug te vinden als je ze weer eens te nonchalant door de kamer hebt gegooid bij...

Gadgets27.01.2022

​Waarom Apple’s AirTag een slecht idee blijkt te zijn

Google trackt je locatie ook als je zegt dat het niet mag

Associated Press heeft een diepgravend onderzoek gedaan naar de locatievoorzieningen van Google en daar kwam een schokkende conclusie uit: Google trackt je locatie via een iPhone of Android toestel altijd, zelfs als je e...

Online13.08.2018

Google trackt je locatie ook als je zegt dat het niet mag

De ene instelling is de andere blijkbaar niet
Defensie Nederland volgt voorbeeld VS: geen locatietrackers meer

Het kwam deze week naar buiten dat het Pentagon een verbod had ingesteld op de locatie-optie die onder andere in fitnesstrackers zit. Dat was een reactie op een eerder incident waarbij diezelfde locatiedata uit Strava h...

Nieuws09.08.2018

Defensie Nederland volgt voorbeeld VS: geen locatietrackers meer

gps-locatie geeft te veel weg
Facebook gaat meer prioriteit geven aan lokaal nieuws

Facebook is de laatste tijd weer druk bezig met de tijdlijn. Begin dit jaar kwam het bedrijf naar buiten met het nieuws dat gebruikers meer dingen van vrienden te zien krijgen, en wat minder nieuws. Maar New York Times k...

Nieuws30.01.2018

Facebook gaat meer prioriteit geven aan lokaal nieuws

WhatsApp laat je nu ook je locatie live delen

Het delen van je locatie in real-time met anderen is inmiddels al in veel apps mogelijk, maar WhatsApp krijgt de mogelijkheid nu ook. In de komende tijd gaat er een update live die dat mogelijk maakt, zodat je via de app...

Social Media18.10.2017

WhatsApp laat je nu ook je locatie live delen

Snapchat onduidelijk over delen locatie bij gebruik van Snap Map

Als je niet wilt dat iedereen waar je vrienden mee bent op Snapchat je locatie kan checken, hoop ik dat je nog geen gebruik maakt van Snap Map. Die nieuwe functie die vorige week geïntroduceerd is blijkt namelijk verre...

Social Media26.06.2017

Snapchat onduidelijk over delen locatie bij gebruik van Snap Map

Facebook Places: ontdek de beste locaties in steden wereldwijd

Facebook heeft een nieuwe Places Directory uitgebracht, hiermee kan je zoeken naar de beste bestemmingen in steden over de hele wereld. Zo wist searchengineland te melden.Als je eenmaal een specifieke stad of dorp h...

Social Media13.11.2014

Facebook Places: ontdek de beste locaties in steden wereldwijd

gerangschikt op basis van jouw facebook-netwerk