Mobile24.02.2011

Beter een website dan een App voor m-commerce


beter-een-website-dan-een-app-voor-m-com.jpg
beter-een-website-dan-een-app-voor-m-com.jpg

De retailsector doet er bij het ontwikkelen van mobiele platformen goed aan om in de eerste plaats te denken aan een mobiele website in plaats te zoeken naar geschikte applicaties. Aldus Mike Zserdin, CEO van UR Mobile, een ontwikkelaar van mobiele toepassingen. Zserdin merkt op dat de meeste organisaties geen applicaties nodig hebben, maar volgens hem heeft iedereen wel behoefte aan een mobiele website.

De mobiele wereld en mobiele commerce zullen dit jaar een belangrijke groei kennen en vele bedrijven stellen zich de vraag op welke manier optimaal kan worden ingespeeld op die nieuwe ontwikkelingen,zo schrijft Bizreport. “Daarbij staan vele geïnteresseerden voor een keuzeprobleem tussen mobiele websites en applicaties.” Volgens Zserdin is het voor de gegadigden vooral cruciaal om zo vlug mogelijk een gebruiksvriendelijke en kwalitatieve aanwezigheid uit te bouwen op het mobiele internet.

Een website biedt volgens Zserdin niet alleen de mogelijkheid om op een korte tijd een mobiele aanwezigheid te creëren, maar wordt ook de kans geboden om content te beheren en controleren en bovendien een omgeving tot stand te brengen die op verschillende platformen kan functioneren. “Dat is belangrijk, want mobiele applicaties kunnen op dit ogenblik nog altijd niet op verschillende platformen draaien,” voert hij aan. “Een applicatie voor Apple is niet compatibel met Android, zodat een tweede versie moet worden ontwikkeld.”

Zserdin voegt er aan toe dat experts zoals Morgan Stanley en Gartner voorspellen dat het mobiele online platform groter zal worden dan het desktop-internet. Onderzoek heeft volgens Zserdin ook uitgewezen dat jongeren de voorkeur geven aan het mobiele internet. “Applicaties zijn boeiend, maar zullen voor heel specifieke toepassingen, zoals videogames, gereserveerd worden,” voert hij nog aan. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.

Verder lezen over E-Commerce

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

Deze week spelen er onder ons allen twee vragen: (op wie) ga je stemmen, en: wat heb jij al gekocht met Black Friday? Het blijkt toch wel te spelen onder Nederlanders, ook al zetten sommige mensen het liever weg als ‘A...

Nieuws21.11.2023

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?

Terwijl de feestdagen rap naderbij komen en we elkaar aangenaam proberen te verrassen met originele kado's, zorgen cybercriminelen juist voor vervelende verrassingen. Naast hun overbekende verdienmodellen - zoals phishin...

Online13.11.2023

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?