Technologie nog altijd belemmering voor m-commerce

Vorig artikel Volgend artikel
Technologie nog altijd belemmering voor m-commerce

Technologische belemmeringen blijven een belangrijke hindernis vormen voor m-commerce. Dat is de conclusie van een Britse studie van onderzoeksbureau YouGov in opdracht van de Callcredit Information Group. Daarbij wordt opgemerkt dat slechts 12% van de Britten van plan is om tijdens de eindejaarsperiode zijn mobiele telefoon te gebruiken om te shoppen.

Meestal gaat het volgens YouGov daarbij om actieve, welgestelde vrijgezellen tot vijfenveertig jaar. Er wordt echter aan toegevoegd dat 41% van de respondenten aangeeft geïnteresseerd te zijn in m-commerce, maar  hun toestel biedt niet de mogelijkheden om efficiënte transacties te kunnen uitvoeren.

BizReport merkt op dat er daarnaast ook nog altijd een grote groep is die geen interesse heeft in m-commerce. In die groep zegt 58% andere kanalen, zoals het fysieke of online winkelen, te prefereren. Ook heeft 15% nog altijd zijn bedenkingen over de veiligheid. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies