15 April is het zover, Ubisoft komt met haar vijfde Splinter Cell uitgave, Conviction.
Splinter Cell, ooit meegeleverd bij de xBox (Ubisoft, de op één na grootste game-ontwikkelaar ter wereld). Ubisoft was op zoek naar een campagne om haar nieuwe release kracht bij te zetten (15 april). Ubisoft wil hiermee in het rijtje komen van andere first person shooters en overige games. Blutarsky en Muzar.org deden mee aan een pitch van Ubisoft en kwamen met een Splinter Cell level in de straten van Amsterdam, based on Layar.
De Pitch
Blutarsky heeft voor de Pitch, op basis van Layar, een Splinter Cell Level in de straten van Amsterdam gerealiseerd. Op basis van een QR code wordt de gebruiker naar zijn eerste (startpunt) geleid via Layar, de missie wordt uitgelegd, de gebruiker moet de missie volbrengen. De gebruiker krijgt een vraag, geeft het antwoord en krijgt zijn volgende missie. De daadwerkelijke gameplay gebeurt dus buiten Layar en er wordt dus geswitched tussen Layar en het web.
Op deze manier wordt Layar als eerste keer gebruikt als branded experience.
Jeroen vertelt over de implementatie. Cutting edge technologie was lastig in deze. De uitdaging was om te implementeren vanuit de gebruiker (user centered design). Er zijn dan ook keuzes gemaakt. Een voorbeeld, een overlay in Layar in 3D was mogelijk geweest, maar echt nauwkeurige plaatsbepaling was niet goed genoeg om dit te realiseren. Daarom is gekozen voor artwork wat web-based getoond wordt.
Wow-factor, vooralsnog Nederland
Er is gekozen voor een hoge ‘wow-factor’ en er is bewust niet gekozen om het te over-hypen. Het is als introductie bedoeld en ook zo uitgezet, dus niet als game. Vooralsnog is het level dus alleen in Amsterdam te spelen, hoewel het eenvoudig zou zijn om het ‘platform’ uit te zetten in andere steden.
Als je goed zoekt, kun je de Layar al downloaden (hij schijnt tussen de Layars te staan).
Verder lezen over Game
Gaming24.04.2024
Steam geeft je geen geld terug als je te lang early access speelt
Entertainment18.04.2024
The Witcher op Netflix stopt ermee na seizoen 5
Toss a coin to... straks niemand meerSocial Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Entertainment17.04.2024
Wordt Fallout net zo’n succes als The Last of Us?
Entertainment16.04.2024
Wat hoor je als je het telefoonnummer uit de Fallout-serie belt?
Gaming16.04.2024
Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg
Gaming14.04.2024
Grappig: AI toont hoe gamepersonages eruitzien als ze bejaard zijn
Entertainment12.04.2024