Mobile12.12.2009

De toekomst van Mobile Advertising


de-toekomst-van-mobile-advertising.jpg
de-toekomst-van-mobile-advertising.jpg

[Richard Otto – MC] OgilviOne en Acision hebben samen een whitepaper uitgebracht met hun langer termijn visie op Mobile Advertising. De whitepaper met de titel: “Mobile Advertising: Vision 2020″ is bedoeld voor adverteerders, telecom operators en bedrijven die geïnteresseerd zijn in de toekomstvisie van mobiele reclame.

Beide partijen verwachten dat er op gebied van advertising een fundamentele verschruiving komt van ‘Push’ naar ‘Pull’. ‘Mobile Directed Advertising’ zal in de toekomst een grote rol gaan spelen. De individuele consument bepaald wat, wanneer en hoe hij reclame tot zich neemt.

“… what will change in 2020 is that it will no longer be the advertisers and media agencies deciding which consumer segment to target via which channels based on their demographic and usage profiles. Instead we will see individuals identifying brands which match their own needs or interests and granting them permission to reach them.”

De reclame-industrie zal in de toekomst dus geen campagnes moeten creeren om deze naar hun doelgroepen pushen, maar een “merk dialoog” moeten aangaan met de consument.

Mobile Advertising: Vision 2020 is HIER te downloaden.