DFC Mobile - Design for Conversion Goes Mobile

Vorig artikel Volgend artikel
DFC Mobile - Design for Conversion Goes Mobile

Design for Conversion krijgt op 11 december 2009 voor het eerst een “Mobile edition”. Het kleurrijke evenement wordt georganiseerd door een enthousiast en toegewijd team van ervaringsdeskundigen die zelf werkzaam zijn in het speelveld waar drie disciplines samenkomen; online marketing, user experience design en web analytics. Het feit dat Design for Conversion deze drie disciplines laat samenwerken, maakt het evenement uniek in Nederland. Na twee hoog gewaardeerde evenementen, is Design for Conversion de afgelopen jaren uitgegroeid tot de lieveling van de sector. Een hoog “niet lullen, maar poetsen” gehalte, betrekt de aanwezigen op actieve manier in het programma.

Design for Conversion
Geslaagde conversie betreft de kwaliteit waarmee een merk en haar website in staat is om bezoekers tot actie over te laten gaan. Het zij door het maken van een aankoop dan wel het aanvragen van een abonnement of het vergaren van gewenste informatie. Het is maar net welk doel de website heeft op welke manier conversie wordt gemeten. Een verbeterde conversie is hiermee een belangrijke basis voor het realiseren van de gewenste ROI van een website. Een evenement als Design for Conversion is vernieuwend en brengt meerdere zakelijke disciplines bij elkaar ten aanzien van het merk en de online executie.

-727.jpg


Mobile Edition
Aandacht voor het stimuleren van conversie via mobiele toestellen is onvermijdelijk in een tijd waarin de voedingsbodem voor succes steeds vruchtbaarder blijkt. In het verleden was er onvoldoende aansluiting tussen consumentengedrag, infrastructuur, standaarden, toestellen, applicatie ontwikkeling en business modellen. That was then, this is now: bedrijven die de mobiele kansen nu niet serieus nemen, lopen inkomsten in de toekomst mis.

Deze editie zal Design for Conversion opnieuw voortbouwen op de ingrediënten die aan de basis lagen van de kwaliteitservaring van het afgelopen evenementen. Waaronder industrie bepalende Keynote Speakers, Gedachten-prikkelende cases, Interactieve Participatie en als laatste maar zeker niet het minste, een goede dosis humor en teamstrijd, met andere woorden de Design for Conversion Team Challenge.

Met 150 deelnemers is Design for Conversion een intiem evenement waar de kracht van deelname ligt in de kwaliteit en professionaliteit van de mensen die het evenement aantrekt. Design for Conversion is niet voor softies die hun oor eens te luister willen leggen. Er is geen ontkomen aan het interactieve karakter van het programma en u zult dus bereid moeten zijn uw vingers te branden om te kunnen leren. Iedereen is onderdeel van een multidisciplinair team (van 10 mensen) die begeleid wordt door een doorgewinterde professional als team captain.

De sprekers van Design for Conversion, The Mobile Edition:
•    Priya Prakash – Creative Director for Consumer Experience, Nokia
•    Eric Siegel – President, Prediction Impact Inc.
•    Scott Weiss – Symbian Foundation, Chair of UI Council
•    Jerome Nadel - Senior Vice President of User Experience at Sagem Wireless

Meer info: Design for Conversion

Paul van Heel

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies