Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Sociale netwerken worden steeds belangrijker in de mobiele telefonie. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Daarbij wordt gesteld dat het gebruik van smarpthones voor social networks in de VS tijdens de maand juli van dit jaar met 187% is gestegen tegenover dezelfde maand vorig jaar.
In juli dit jaar werden smartphones door 18,3 miljoen Amerikanen gebruikt voor sociale netwerken. Door die evolutie vertegenwoordigen sociale netwerken over het hele jaar al 32% van het totale gebruik van smartphones.
Jon Stewart, onderzoeksdirecteur technologie and search bij Nielsen, stelt dat smartphones zich op een natuurlijke manier lenen tot sociale netwerkactiviteiten, die daardoor een steeds groter gedeelte van het mobiele telefonieverkeer opeisen.
“Achter een desktop heeft men niet veel dingen waarover men zou kunnen twitteren,” merkt Stewart op tegenover het magazine Adweek. “Maar wanneer men op stap is, krijgt men zoveel impressies dat men heel wat meer content en ervaringen opdoet die men met anderen zou willen delen.”
Met 14,7 miljoen gebruikers was Facebook volgens de onderzoekers tijdens de maand juli van dit jaar het meest populaire sociale netwerk op het smartphone-platform, gevolgd door MySpace (7,1 miljoen) en Twitter (4,1 miljoen). Dat betekent dat Facebook 26% van het totale smartphone-verkeer vertegenwoordigde. MySpace kwam aan 13% en Twitter aan 7%.
De grootste stimulansen achter het groeiend marktaandeel van de smartphones zijn volgens Nielsen de technologische verbeteringen en de dalende prijzen, waardoor de totaalbeleving zou blijven optimaliseren. “Met de komst van de volgende generatie mobiele toestellen zal de markt van de smartphones zijn snelle expansie blijven verder doorzetten,” merken de onderzoekers op. “De consument is niet bereid om veel geld te investeren in producten die hij al ter beschikking heeft, maar wanneer nieuwe dingen worden aangeboden terwijl tegelijkertijd de prijzen blijven dalen, blijven zich groeimogelijkheden aanbieden. Er moet dan ook niet verwacht worden dat deze markt snel gesatureerd zal raken.”
De belangrijkste activiteit op smartphones blijven tekstberichten (60%), gevolgd door multimedia (31%) en internet (25%). Een op de vier consumenten maakt download wel eens iets en 7% bekeek een online video. Via
Verder lezen over Social Network
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Social Media13.04.2024