Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam heeft gisteren als eerste in Nederland een campagne gestart met Microsoft Tag. Het gaat om een promotiecampagne voor de nieuwe OV chipkaart op 30 haltes rond het centraal station van Amsterdam.
Het streven is om eind van de maand 3000 haltes getagged te hebben. De tags bevatten extra informatie over de nieuwe OV chipkaart. Door een foto te maken van een Microsoft Tag kan direct informatie opgeslagen worden in de vorm van tekst, een URL, vCard of dialer. Hiervoor moet eerst een stukje software worden geinstalleerd op de telefoon. Zelf tags maken kan direct via de Microsoft Tag website. De campagne is ontwikkeld door interactief bureau Sparked. Omdat Microsoft Tag nog niet officieel geïntroduceerd is in Nederland werd Sparked direct ondersteund door het Microsoft Tag productteam in Redmond.
Verder lezen over Microsoft
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online11.04.2024
Windows 11 wordt voorzien van meer reclame
Gaming05.04.2024
Xbox krijgt een AI-chatbot die nu al tegenvalt
Technology01.04.2024
Tijdmachine: Microsoft Bob was Microsoft voor beginners
Marketing01.04.2024
Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden
Gaming28.03.2024
Komt er een witte, discloze Xbox Series X?
Online14.03.2024
Microsoft Teams verenigt eindelijk privé en zakelijk gebruik
Online12.03.2024