Adidas scoort mobiel tijdens het EK!

Vorig artikel Volgend artikel
Adidas scoort mobiel tijdens het EK!

Vergeet de mega-posters op kantoorgebouwen, levensgrote tafelvoetbalspelen rond het toernooi of opvallende guerilla acties in Europese hoofdsteden... Anno 2008 wordt de strijd om de voetbalminnende consument op een mobiel platform uitgevochten. Een strijd die volgens hele andere lijnen verloopt dan we tot nu toe gewend waren.

In opdracht van adidas heeft Marvellous een mobiel platform ontwikkeld dat veel verder gaat dan de bekende sms alert, wallpaper of commercial van een favoriete team of voetbalster.

Sven Huberts van Marvellous Nederland: "De adidas doelgroep is savvier dan ooit! Ze zijn multi-channel aan het consumeren via het web, tv, print en mobiel. De consument neemt de tijd om op jouw boodschap te reageren maar in ruil daarvoor verwacht hij wel entertainment. Vanuit deze gedachte hebben we dan ook een mobiele site gecreëerd die voor Nederlandse begrippen ongeëvenaard is. Waarin we niet alleen op technologie, creatie en content design zeer onderscheidend zijn maar ook in de media strategie en planning om de doelgroep zo goed mogelijk te converteren naar de adidas mobiele site."

Let the games begin

Een mooi voorbeeld van hoe het platform inspeelt op de interesses van de doelgroep is de mobiele game 3on3 waarmee jongeren middels bluetooth vrienden kunnen uitdagen voor een mobiel potje voetbal. Maar het innoverende 06-spelsysteem van adidas omvat ook RSS feeds voor nieuws over onze jongens, animaties van je favoriete voetballer en de mogelijkheid het actuele aanbod aan voetbalschoenen op je mobiel via 3d showrooms te bekijken. Huberts: "Het hele platform is erop ingericht om een langdurige relatie met de gebruiker op te bouwen. Het is niet zomaar een speeltje voor het EK maar bevat bijvoorbeeld ook elementen uit de ‘dream big’ campagne die momenteel op internet te zien zijn waarin het video materiaal als teaser dient te werken om mensen naar de website te krijgen voor het volledige verhaal."

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies