​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

Vorig artikel Volgend artikel

Ze brengt hit na hit uit, speelt in Hollywood films en heeft een groot aantal Grammy's op haar naam staan: superster Beyoncé zit niet stil. Ook op het gebied van fashion timmert ze hard aan de weg. Recentelijk heeft het wereldberoemde sportmerk Adidas de zangeres gestrikt voor een nieuw label; hiermee wordt ze creatief partner van het populaire sportmerk.

Herlancering voormalig Topshop merk

Niet alleen zal Beyoncé een nieuwe collectie kleding en schoenen ontwerpen, ook zal ze haar eigen sportlabel Ivy Park nieuw leven inblazen. Vorig jaar zette ze haar samenwerking met Topshop stop, nadat eigenaar Philip Green veelvuldig werd beschuldigd van seksueel misbruik en racisme. Met deze nieuwe samenwerking hoopt ze het succes van haar lijn voort te zetten, zij het onder een andere merknaam.

Sociale thema's

In de collectie zullen female empowerment, shared ownership en collaboration de leidraad vormen. In een persbericht vertelt Beyoncé over de partnership: "Voor mij is dit de samenwerking van mijn leven. Adidas heeft enorm veel succes gehad met het verleggen van creatieve grenzen. We delen een visie die creativiteit, groei en sociale verantwoordelijkheid voorop stelt. Ik kijk ernaar uit om Ivy Park wereldwijd opnieuw te lanceren en nog verder uit te breiden met een bewezen, dynamische leider."

De nieuwe producten zullen gericht zijn op zowel performance als lifestyle, en er wordt een uniek programma opgezet voor de empowerment van een nieuwe generatie atleten, creators en leiders. Hier zal gebruik gemaakt worden van betekenisvolle storytelling, waarbij (sport)stereotypes worden vermeden en thema's als diversiteit en inclusie een centrale rol spelen.

Tegen de status quo

"Adidas is een creator sportmerk en daagt daarbij de status quo uit. Het zoekt creatieve grenzen op met een open source benadering. Beyoncé is een iconische creator maar ook een sterke zakenvrouw. Samen kunnen we de volgende generatie creators inspireren en positieve verandering waarmaken," aldus Eric Liedtke, Executive Board Member bij Adidas.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies