De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ze brengt hit na hit uit, speelt in Hollywood films en heeft een groot aantal Grammy’s op haar naam staan: superster Beyoncé zit niet stil. Ook op het gebied van fashion timmert ze hard aan de weg. Recentelijk heeft het wereldberoemde sportmerk Adidas de zangeres gestrikt voor een nieuw label; hiermee wordt ze creatief partner van het populaire sportmerk.
Herlancering voormalig Topshop merk
Niet alleen zal Beyoncé een nieuwe collectie kleding en schoenen ontwerpen, ook zal ze haar eigen sportlabel Ivy Park nieuw leven inblazen. Vorig jaar zette ze haar samenwerking met Topshop stop, nadat eigenaar Philip Green veelvuldig werd beschuldigd van seksueel misbruik en racisme. Met deze nieuwe samenwerking hoopt ze het succes van haar lijn voort te zetten, zij het onder een andere merknaam.
Sociale thema’s
In de collectie zullen female empowerment, shared ownership en collaboration de leidraad vormen. In een persbericht vertelt Beyoncé over de partnership: “Voor mij is dit de samenwerking van mijn leven. Adidas heeft enorm veel succes gehad met het verleggen van creatieve grenzen. We delen een visie die creativiteit, groei en sociale verantwoordelijkheid voorop stelt. Ik kijk ernaar uit om Ivy Park wereldwijd opnieuw te lanceren en nog verder uit te breiden met een bewezen, dynamische leider.”
De nieuwe producten zullen gericht zijn op zowel performance als lifestyle, en er wordt een uniek programma opgezet voor de empowerment van een nieuwe generatie atleten, creators en leiders. Hier zal gebruik gemaakt worden van betekenisvolle storytelling, waarbij (sport)stereotypes worden vermeden en thema’s als diversiteit en inclusie een centrale rol spelen.
Tegen de status quo
“Adidas is een creator sportmerk en daagt daarbij de status quo uit. Het zoekt creatieve grenzen op met een open source benadering. Beyoncé is een iconische creator maar ook een sterke zakenvrouw. Samen kunnen we de volgende generatie creators inspireren en positieve verandering waarmaken,” aldus Eric Liedtke, Executive Board Member bij Adidas.
Verder lezen over adidas
Gadgets17.08.2022
Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Nieuws29.09.2021
Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht
En een dorp verdeelde!Gadgets06.05.2021
Adidas 4DFWD: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie
Lifestyle13.09.2020
Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker
Gadgets10.03.2020
Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt
Technology29.05.2019
Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn
Gadgets11.02.2019
Adidas Ultraboost 19, een schoen voor het nieuwe hardlopen
Rethought. Recoded. Reboosted.Verder lezen over Muziek
Entertainment09.12.2024
Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’
Entertainment05.12.2024
5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is
Online27.11.2024
Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Entertainment15.11.2024
De biopic van zanger Robbie Williams gaat over een aap
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024
Snoop Doggs nieuwe videoclip is volledig AI: oordeel zelf
Verder lezen over Sport
Entertainment13.11.2024
Jake Paul vs. Mike Tyson: Wat we kunnen verwachten van dit explosieve gevecht
Nieuws06.11.2024
Check de langste basejump ooit (met dank aan Red Bull F1-engineers)
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online10.09.2024
AI-tool personaliseert je workouts slimmer
Cybercrime16.08.2024
Wielrenner, je racefiets kan gehackt worden
Events24.07.2024