Media08.12.2014

Jumbo reclame, goed jatwerk of briljant staaltje publiciteit


Jumbo heeft de grootste supermarkt van Nederland, 5 keer groter dan andere supermarkten en heeft nu met hun nieuwe 3 minuten durende TV-commercial ook de grootste bek van Nederland. 

De commercial geïnspireerd op nogal wat andere commercials, in vaktermen heet dat schaamteloos jatwerk maakt de tongen los en op Twitter, waar anders, gaat men volledig los, zo lijkt het. 

Misschien is het schaamteloos jatwerk wel bedoeld om de tongen los te maken. Misschien is het wel de knipoog en is het te doen om iets van herkenbaarheid, bewust gedaan? Als je het zo openlijk doet, dan is dat natuurlijk bewust, de vraag alleen al is overbodig. Melden en laten weten dat die vrachtwagens toch wel heel erg op … lijken. Thanks for reminding, die hebben we allemaal wel. En Jan Smit en Lee Towers met koptelefoon, check, die kennen we ook en is al 143 eerder gekopieerd. Anders even luisteren naar Skyradio, dan komt het nummer iedere 2 uur voorbij, in de oude versie en de nieuwe. 

Terug naar de vraag jatwerk of briljant. Noem het briljant jatwerk want we schrijven erover, mekkeren op Twitter erover en zorgen er voor dat de commercial nog meer publiciteit krijgt. Goed gedaan Jumbo, nu nog wel ff de boodschap echt waarmaken want dat ben je nu met je grote bek wel verplicht. En die BN’ers hebben natuurlijk belangeloos meegewerkt!

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Viral Marketing

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Een iconische Black Friday

In de Verenigde Staten wordt is Black Friday inmiddels een traditie geworden op de dag na Thanksgiving. Het luidt het begin van het seizoen van kerstinkopen aan. En hoewel voor ons de benaming Thanksgiving bekender is, v...

DC Business30.11.2021

Een iconische Black Friday

Goossens aan het werk om marketing te verbeteren

Corona heeft niet alleen het hybride werken gebracht, maar ook zijn we veel meer online gaan winkelen. Het is dan ook voor bedrijven verstandig om eens goed te kijken naar hun marketing. Goosens is dan ook gebruik gaan m...

DC Business13.09.2021

Goossens aan het werk om marketing te verbeteren