Vandaag live blogging vanuit Mediaplaza.
Ruud Hendriks opent met een overview van de diverse media en start met papier: Het Parool. Deze krant is volgens hem zo duidelijk ‘anders’ dan de gewone kranten, dat consumenten daarom bereid zijn te betalen voor die informatie en is het bijna de enige krant waar het niet slecht mee gaat.
In gesprekken met Joris van Heukelom over DAG werd Hendriks erg enthousiast omdat daarbij de krant eigenlijk ondergeschikt is aan de nieuwe kansen voor Mobiel en Internet (any moment, any place, anywhere). Sterken merken zijn dan onmisbaar.
Wat radio betreft maakt Ruud Hendriks zich zorgen over de nieuwe frequentieverdeling. Digitale frequenties zullen nog dit jaar geveild worden, wat erg jammer is. Internet (met name Wifi) zorgt voor een revolutie in radioland en neemt de ether over. Dit is absoluut een bedreiging, maar wat Hendriks betreft een kans. Ook hier geldt weer dat een sterk merk noodzakelijk is. Nederlandse kijkers/luisteraars zijn enorm trouw.
Internet zal uiteindelijk DE pipeline. zijn waardoor alle content bij ons binnenkomt. Hendriks is benieuwd hoe de kabelaars met dit hele pakket om zullen gaan. Bij zijn eigen kinderen ziet hij dat de computer niet meer gescheiden is van radio of televisie. Maar goed, er moet wel content zijn.
Hij denkt niet dat we een elfde zender zitten te wachten. Vandaar dat hij met vol trots (PRIMEUR) zijn nieuwe kindje Hetgesprek.TV aankondigt. Een initiatief van Frits Barend, Pieter Storms, Derk Sauers en Hendriks om 24 uur praatprogramma’s van hoge kwaliteit uit te zenden.
Vanaf 2 oktober gaan zij van start (6 uur per dag) met uitzendingen van hiphop tot politiek op een diepgravende manier. Geen reclame tussendoor (alleen het hele uur) en op meer platformen dan alleen televisie.
Vandaar ook de elevator pitch: 24/7 highquality tv on any platform.
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Verder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020