Marketing20.02.2015

Weg met bananen, hier komt het Wearable Tomato Project!


De ultieme wearable voor fanatieke hardlopers

De Japanse tomatensap- en ketchupfabrikant
Kagome komt met een briljant filmpje. In de video is het nieuwste project van de fabrikant te zien, het Wearable Tomato Project!

Dit nieuwe project is een robot met de naam Tomatan. Hij kan je tomaten laten eten tijdens het hardlopen. De iets wat grote wearable wordt gedragen als een rugzak en heeft het gewicht van 8 kg. De Tomatan houdt door middel van zijn ronde metalen armen de tomaat voor je mond.

Met de nieuwe wearable wil het bedrijf de strijd aangaan met de banaan, deze worden doorgaans veel gegeten tijdens het hardlopen.

Waarom ze dit apparaat hebben ontworpen? Het bedrijf vindt dat de deelnemers aan de Tokio Marathon dit écht nodig hebben. Tomaten zouden namelijk de vermoeidheid bestrijden en een goede vervanger zijn van bananen.

Deelname aan marathon

Een van de werknemers van Kagome gaat ook daadwerkelijk mee doen aan de hardloopwedstrijd met de Tomatan robot. Hij loopt niet de volle marathon, dat vindt hij te ver. Hij koos voor de 5 kilometers lange Fun Run.

Petit-Tomantan

Een professionele hardloper zal met het kleine broertje van de robot, de Petit-Tomatan lopen. Deze robot is een stuk lichter en weegt slechts 3 kilo. Hij is voorzien van een mini tomaat-holster dat wordt gedragen op de rug en heeft een buis waardoor de mini tomaatjes in je mond komen. Dit gebeurt op de door jouw ingestelde tijdstippen.

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley

Verder lezen over Viral Marketing

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Een iconische Black Friday

In de Verenigde Staten wordt is Black Friday inmiddels een traditie geworden op de dag na Thanksgiving. Het luidt het begin van het seizoen van kerstinkopen aan. En hoewel voor ons de benaming Thanksgiving bekender is, v...

DC Business30.11.2021

Een iconische Black Friday

Goossens aan het werk om marketing te verbeteren

Corona heeft niet alleen het hybride werken gebracht, maar ook zijn we veel meer online gaan winkelen. Het is dan ook voor bedrijven verstandig om eens goed te kijken naar hun marketing. Goosens is dan ook gebruik gaan m...

DC Business13.09.2021

Goossens aan het werk om marketing te verbeteren