Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!


In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële klant het heeft gezien. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloos is.

Deze week: Een goede idee voor alle thuisblijvers.

Corona. Het beheerst ons leven. We houden ongeveer anderhalve meter afstand, dragen in het OV mondjes en gaan massaal in eigen land op vakantie. We denken hierbij al snel aan een weekje in de natuur. Naar Zeeland, huisje op de Veluwe of een weekje naar één van de eilanden. Maar moeten we niet de andere kant op denken?

Want er komen dit jaar ook veel minder buitenlandse toeristen naar ons land. Hierdoor worden er veel hotelkamers in onze eigen steden niet geboekt en blijven ze ongebruikt.

Hier zien wij een kans! En dit is het idee.

De Staycation Hotelkamer

Wat nou als een luxe hotel vijftig dagen lang een tweepersoonskamer tegen betaling van een review op Twitter aan alle mede stadsgenoten aanbiedt! Zo kunnen honderd stedelingen gratis een heerlijk nachtje in een hotel slapen. En kan het hotel in deze moeilijke periode met een lege hotelkamer iets goeds voor al haar mede stadsgenoten doen. En kweekt het daarmee niet alleen wat goodwill, maar krijgt het er ook nog eens vijftig zeer positieve reviews op Twitter voor terug! Want wie weet nou beter waarom je naar een stad moet komen dan de stedelingen zelf!

De 50 koppels die uiteindelijk een nachtje komen overnachtingen krijgen een Go Pro mee zodat ze hun leukste momenten van de stedentrip op kunnen nemen. Hier maken we uiteindelijk een geweldige video van.

Kortom: Een verhaal wat je wilt doorvertellen. Een kans voor iedereen uit de stad. Met als resultaat uiteindelijk honderd zeer gelukkige stadsgenoten en vijftig zeer positieve reviews. Allemaal mee te beleven met een feelgood-video die je wilt zien.

Zo maken we met elkaar van een min-min, een win-win.

Vind je het een goed idee en wil je dit gaan realiseren? Tof! En heb je hulp nodig? Wij helpen je graag mee! Mail naar info@eencreatiefbureau.nl. We zullen alles geven om er een succes van te maken.

Wil je meer over Truestory en onze werkwijze weten? Check dan Instagram.com/eencreatiefbureau

[Fotocredits © rontech2000 – Adobe Stock]

Jeroen van Veen

Jeroen is creatief denker en oprichter van creatief bureau Truestory. Hij heeft talloze ideeën om het leven leuker, mooier en eerlijker te maken. Van die ideeën maakt hij concepten en deze deelt hij met de wereld. Daarnaast maakt Jeroen ook kunst. Zijn werken hangen overal en nergens in Amsterdamse horeca. Hij gelooft in de kracht van samenwerking en staat er altijd voor open om een goed idee met elkaar te realiseren. Zijn motto is dan ook: Let’s go!

Verder lezen over Co Creation

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associati...

Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models

DSBTheMovie wint Co-creation Award 2010

De film DSBTheMovie heeft afgelopen vrijdag 29 oktober tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven de Co-creation Award 2010 gewonnen. DSBTheMovie, een film over de ondergang van de DSB Bank, is gemaakt door 407 vrijwillig...

Media01.11.2010

DSBTheMovie wint Co-creation Award 2010