Thuisbezorgd wordt sponsor van Euro 2020

Thuisbezorgd wordt sponsor van Euro 2020

En bezorgt maaltijden in stadions

Vorig artikel Volgend artikel

Het EK Voetbal van volgend jaar zomer, Euro 2020, wordt in maar liefst 12 verschillende landen gespeeld, waaronder Amsterdam. Vandaag werd bekend dat Takeaway.com, het moederbedrijf van het Nederlandse Thuisbezorgd, een van de sponsors wordt van het event. En dat betekent dat je niet meer gedoemd bent tot alleen het eten van hotdogs, patat of pizza tijdens de wedstrijden. Takeaway wil namelijk gaan bezorgen in de stadions en tijdens de wedstrijden. Hoe dat in de praktijk precies uitpakt, wordt later bekendgemaakt.

Grootste online bezorgdienst

Takeaway.com bezorgt maaltijden in 11 landen en is daarmee de grooste online bezorgdienst van Europa. Het Nederlandse bedrijf hoopt met de sponsoring hun bereik te vergroten en de bezorgdienst nog duidelijker op de kaart te zetten. Op de site van UEFA lezen we dat Takeaway.com ook stadionreclame gaat maken en winacties organiseert voor klanten en bezoekers van aangesloten restaurants.

Takeaway.com heeft zich gevestigd als marktleider in Europa in de snelgroeiende industrie rondom maaltijdbezorging en we zijn verheugd om ze aan boord te hebben. Gedurende het toernooi zullen ze miljoenen voetbalfans van de UEFA een gemakkelijke en naadloze manier bieden om eten te bestellen, terwijl ze tegelijkertijd kijken naar de grootste sterren van het Europese voetbal die strijden in een van de grootste spektakels ter wereld.
- Guy-Laurent Epstein, marketing director of UEFA Events SA

Vijf miljard kijkers verwacht

De UEFA verwacht dat alle wedstrijden bij elkaar worden bekeken door zo'n 5 miljard mensen wereldwijd. Drie miljoen fans krijgen de kans om wedstrijden persoonlijk bij te wonen.

"De diensten die ons bedrijf levert, behoren al tot de meest erkende merken in de landen waar we actief zijn", zegt Jitse Groen, de CEO van Takeaway.com. “De UEFA Euro 2020-sponsoring zal ons bereik vergroten en Takeaway.com verder vestigen als een toonaangevend Europees merk. Het is een unieke kans om de hele Europese en wereldwijde bevolking te bereiken rond het moment dat fans genieten van hun favoriete eten."

UEFA EURO 2020 begint op 12 juni 2020 in Rome en zal een maand later worden afgerond met de finale in het Wembley Stadium in Londen.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies