Marketing11.07.2016

Nivea ontwerpt zeemeeuwdrone die zonnebrandcrème poept op kinderen


Nivea had vorig jaar een campagne met een pop die verbrandt wanneer kinderen hem niet insmeerden. Een absolute hit en een perfect voorbeeld van een goede marketingcampagne. Dit jaar heeft Nivea weer iets nieuws bedacht: een zeemeeuwrobot die zonnebrandcrème poept op kinderen die aan het spelen zijn op het strand.

Het is altijd een ding: kinderen en zonnebrandcrème. Vaak willen ze niet ingesmeerd worden en als je ze net helemaal hebt ingesmeerd, rollen ze weer door het zand om vervolgens de zee of het zwembad in te duiken. Het resultaat: de zonnebrandcrème heeft nog geen mogelijkheid gehad om in te trekken en je kunt weer aan de slag met je tube of spray. Best handig als er dan een drone is die je hierbij een handje helpt… Of niet?

Care from the air

De drone in de vorm van een zeemeeuw werd ontworpen door een Duits reclamebureau. De drone bevat een UV-camera die op zoek gaat naar kinderen die wel wat zonnebrandcrème kunnen gebruiken: care from the air. Als de meeuw het kind gespot heeft, spuit de robot crème op het lichaam van het nietsvermoedende kind. De meeuw wordt op afstand bestuurd.

We hebben het even niet over het feit dat de drone wel héél goed moet richten wil de zonnebrandcrème precies op het lichaam van het rondrennende kind vallen of het feit dat een kind niet omhoog moet kijken als de meeuw zijn uitwerpselen loslaat.

Nivea stuurde de advertentie in voor een Cannes Lion prijs, maar een jurylid noemde het “the most stupid thing he’s ever seen” en vroeg zich af of Nivea samen had gewerkt met Monty Pyton, zo meldt The Next Web. Tsja, gek is het absoluut te noemen, maar feit is wel dat mensen het hierover gaan hebben. En dan misschien sneller geneigd zijn om de volgende keer bij de drogist een tube Nivea mee te nemen in plaats van een ander merk…

Bekijk de video hieronder!

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.

Verder lezen over Viral Marketing

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Een iconische Black Friday

In de Verenigde Staten wordt is Black Friday inmiddels een traditie geworden op de dag na Thanksgiving. Het luidt het begin van het seizoen van kerstinkopen aan. En hoewel voor ons de benaming Thanksgiving bekender is, v...

DC Business30.11.2021

Een iconische Black Friday

Goossens aan het werk om marketing te verbeteren

Corona heeft niet alleen het hybride werken gebracht, maar ook zijn we veel meer online gaan winkelen. Het is dan ook voor bedrijven verstandig om eens goed te kijken naar hun marketing. Goosens is dan ook gebruik gaan m...

DC Business13.09.2021

Goossens aan het werk om marketing te verbeteren