Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Rolstoeltennislegende Esther Vergeer is het nieuwe gezicht van de nieuwe “wie is er niet groot mee geworden” campagne van Calvé. Daarmee is de jonge versie van Esther de zesde sporter die te zien is in deze serie.
Eerdere bekende sporters die zich verbonden aan de campagne waren onder andere Pieter van den Hoogenband, Robin van Persie en Lieke Martens.
Esther Vergeer, 44-voudig grand slam winnaar, en chef de mission van de Paralympische Spelen, wil via haar samenwerking met het pindakaasmerk een podium geven aan kinderen met een beperking. Het ontbreekt hen nog te veel aan motiverende rolmodellen. “Succesverhalen en zichtbaarheid kunnen ervoor zorgen dat alle kinderen groots durven dromen“, aldus Vergeer.
Ontbrekende rolmodellen
Het gebrek aan rolmodellen is voor Esther Vergeer herkenbaar: “Toen ik jong was en wilde sporten, waren er weinig topsporters met een beperking tegen wie ik op kon kijken. Terwijl succesverhalen zo veel kunnen doen om kinderen zich gezien te laten voelen én te motiveren. Daarmee krijgen ze de boodschap: álle kinderen kunnen dromen – of dat nu een droom in de sport, acteerwereld of heel ergens anders is.”
Recent onderzoek bevestigt dit: ruim de helft van de mensen met een beperking (53%) geeft aan dat ze te weinig mensen met een beperking terugzien op tv en in de media, en 52% geeft aan dat representatie invloed heeft op sportieve activiteiten. Vergeer, die een eigen stichting heeft opgericht om sport toegankelijk te maken voor mensen met een fysieke beperking, is de samenwerking met Calvé aangegaan om sporters met een beperking vaker te laten zien en meer aandacht te geven in de media. De campagne die nu op televisie te zien is, is dan ook het begin van een meerjarige samenwerking.
Alle kinderen zijn tot grootse dingen in staat
In de nieuwe commercial zien we een jonge Esther die behendig is in sport, onbevreesd klautert op het schoolplein en wint met armpje drukken in de klas – waarbij de nadruk ligt op wat ze allemaal kan. ‘Jij kan ook echt alles hè’, merkt haar vriendinnetje op.
“Ik ben blij dat Calvé helpt om meer mensen met een beperking te laten zien“, zegt Vergeer. “Het is belangrijk dat we het ongewone gewoon helpen maken. Want alle kinderen zijn tot grootse dingen in staat.”
Zoektocht naar de kleine Esther
Dat er in de media weinig mensen met een beperking te zien zijn, bewijst de lange zoektocht die Calvé nodig had om kleine Esther te vinden. Het aantal kinderen met een beperking dat ingeschreven staat bij een castingbureau is zodanig laag, dat de zoektocht uitgebreid moest worden naar Europa. Sleddering: “Het was voor ons essentieel om voor de rol van kleine Esther een kleine sportieveling te vinden die zich door niks of niemand in de weg liet zitten, ook niet door haar handicap.”
Dat bleek een hele klus. Calvé vond de kleine Esther (Edit Carlsson) uiteindelijk in Zweden, na een zoektocht van vier maanden.
Verder lezen over Merken
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen
Lifestyle03.02.2023
Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben
Verder lezen over Online Video
Tech in Asia25.07.2024
Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Video27.05.2024
Boston Dynamics-robot Spot gaat viral met TikTok-dansjes
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Verder lezen over Sport
Events24.07.2024
Olympische Spelen belanden nu al in een schandaal met drones
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws18.07.2024
Deze 6 Nederlandse atleten wil je niet missen tijdens de Olympische Spelen in Parijs
Technology15.07.2024
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook
Entertainment03.07.2024
HBO Max pakt uit met de Olympische Spelen in Parijs 2024
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Technology27.06.2024
Dit is de innovatieve Control Room van Team Visma | Lease a Bike
Entertainment06.06.2024