De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Op 30 maart gaan NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uitreiken. Deze zijn voor het eerst uitgereikt in 2015, en worden inmiddels gezien als een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.
Onder leiding van voorzitter Marc van Eck heeft de vakjury finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en Marketeer of the Year. Naast deze vijf Marketing Awards zal op 30 maart ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt worden.
Finalisten Start Up of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Succeskenmerken in deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.
- FRAEMd
- Koopeenkoe.nl
- Matt Sleeps
- Naturalicious
- Picnic
Finalisten Scale Up of the Year
Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren.
- Knab
- Looye Kwekers
- STACH food
- Thuisbezorgd.nl
- De Vegetarische Slager
Finalisten Marketing Company of the Year
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering.
- G-Star
- Hunkemöller
- YoungCapital
- ING
- Zeeman
Finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan.
- Hallmark
- KWF
- ONVZ
- Transavia
Finalisten Marketeer of The Year
De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren.
- Jeroen Hubert – IKEA
- Pieter Zwart – Coolblue
- Thecla Schaeffer – G-Star
[Afbeelding: © designer491 – Fotolia.com]
Verder lezen over Award
Entertainment11.03.2024
Oscars 2024: hier stream je alle winnaars
Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Entertainment23.01.2024
Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door
Gaming08.12.2023
Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij
Gaming08.12.2023
Dit zijn de beste games van 2023
Game Awards 2023Media12.08.2023
Dit zijn de fluffy winnaars van de Comedy Pet Photography Awards
Entertainment13.07.2023
Emmy-nominaties 2023: Succession & The Last of Us zijn populair
Plus de jongste genomineerde ooitEntertainment20.06.2023