![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De enorme hoeveelheid prikkels die je doelgroep over zich heen krijgt neemt alleen maar toe. Hoe zorg je ervoor dat je in dat enorme reclamelandschap positief opvalt. Niet door vooraan te lopen of te schreeuwen, wel door de boodschap en de vormgeving goed op elkaar af te stemmen en te bewaken.
Herkenbaarheid van je brand speelt een belangrijke rol in de customer journey. Ook latent pakt je doelgroep uitingen van je campagne op. Dat zorgt ervoor dat er op een keuzemoment de voorkeur uit kan gaan naar datgene wat hij al heeft gezien of wat over heeft gehoord. De beslissing wordt gemaakt op basis van een onbewust emotioneel niveau. Dit niveau wordt beïnvloed door de journey die je klant doorgaat. Benader jij Content Marketing vanuit de klant?
Als je klantbehoeften bekend zijn dan wil je nog maar één ding, dat is onder de aandacht komen bij je ‘meest gewenste klant’. Je weet nu wat deze wil, waar die zich bevindt en welke boodschap in de smaak gaat vallen. Kortom je kunt je brand gaan vormgeven en positioneren. Identiteit en boodschap komen samen in een nieuwe campagne. Content Marketing houdt zich bezig met strategie, branding en creatie. Ken je klant en blijf herkenbaar. Tools die daarbij helpen zijn onmisbaar. Een campagne afstemmen op je klant zorgt ervoor dat deze succesvol is en toegevoegde waarde levert. Maar hoe doe je dat?
Content Marketing goed bedrijven kan alleen als je de behoeften van klanten in kaart hebt gebracht, de Customer Journey gemapped zijn. Dan ben je pas echt Customer Centric bezig. Ben jij je bewust van de pijnpunten die je klanten meemaken in de interactie met jouw bedrijf en merk? Door op pijnpunten in te spelen maar ook door piekmomenten in kaart te brengen, kun je de campagne goed afstemmen op de klantbehoefte. Dit is een voorwaarde van personalisatie. Personalisatie is lang niet meer geweest dan het kunnen benoemen van de voornaam van je klant. Maar wil jij echt ‘future proof marketing’ kunnen bedrijven dan is het zaak om de campagne en de customer journey op elkaar te laten aansluiten. Hiervoor heb je een outside-in perspectief nodig. De Design Thinking methode helpt jouw organisatie om dit perspectief aan te nemen om te komen tot een effectieve customer journey:
Als je de Customer Journey hebt verbeterd middels de Design Thinking methode, dan wordt het rendabeler om Content Marketing te bedrijven. De boodschap die je wilt uitdragen als merk valt dan samen met de ervaring van de klant en kan deze positief beïnvloeden. Door dit spel goed te spelen maak je het verschil als marketeer, haal je conversie doelstellingen en worden campagnes rendabeler. Ook zullen klanten loyaler zijn, want ze raken vertrouwd met het merk. Je bouwt namelijk een authentieke band met ze op. Wil jij ook Content Driven Experiences realiseren?
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Consument
Media06.03.2024
Cybercrime05.02.2024
Marketing01.02.2024
Automotive24.01.2024
Gadgets22.12.2023
Mobile01.11.2023
Nieuws19.10.2023
Nieuws02.10.2023
Verder lezen over Content
Search11.04.2023
DC Business27.01.2023
DC Business24.11.2022
Social Media26.01.2021
Search14.12.2020
Online07.09.2020
Search12.03.2020
Gadgets07.11.2019
Verder lezen over Design
Lifestyle25.07.2024
Lifestyle19.06.2024
Entertainment07.06.2024
Automotive21.05.2024
Gadgets07.05.2024
Lifestyle06.05.2024
Automotive17.04.2024
Mobile16.04.2024
Verder lezen over Download
Online09.08.2022
Online22.07.2019
Online18.04.2019
Online04.01.2019
Online21.09.2018
Online15.05.2018
Cybercrime02.08.2017
Entertainment11.07.2017