Build Brilliant Brands: e-book vol advies en inzichten van 22 marketingexperts

Build Brilliant Brands: e-book vol advies en inzichten van 22 marketingexperts

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook lanceerde onlangs Build Brilliant Brands, een gratis e-book vol advies en inzichten van 22 topexperts in de marketing van over de hele wereld. Allemaal geven ze hun visie over marketing, de huidige uitdagingen, trends die van invloed zijn op de branche en de zaken die die ontwikkelingen tegenhouden. Het boek vormt zo een kick-start voor de discussie over wat er in de toekomst nodig is in de marketingsector. Een klein tipje van de sluier zie je in onderstaande tips.

1. Denk en handel als de CEO

Deze tip komt van Ian Wilson, Global Senior Director Digital and Marketing Development van Heineken. “Neem de leiding in de hele commerciële aanpak. Focus op de basis van de vier P’s – vooral op diegene die zorgen voor de effectiefste consumentencommunicatie, zodat je merk eenvoudig te onthouden is.

2. Het gaat om daden, niet om woorden

De volgende tip is van Aline Santos, EVP Global Marketing and Chief Diversity and Inclusion Officer bij Unilever. “Mensen hechten meer waarde aan wat je doet dan wat je zegt. Als jouw doel onduidelijk is, blijft het bij een uitgeschreven verhaal in plaats van dat het bedrijfsbreed geïmplementeerd wordt en echt effect heeft.”

3. Bepaal het snijvlak van je brand purpose en klantinzichten

Sylvie Mulinge, Chief Customer Officer bij Safaricom, geeft de volgende tip. “Als bedrijven goed nadenken over de rol die zij spelen in het leven van hun klanten, worden ze vanzelf gevoeliger voor de markten waarin ze actief zijn – een win-winsituatie.”

4. Denk digital, in elke stap die de klant doorloopt

Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook geeft ook een tip. “Maak gebruik van data en informatie die je tot je beschikking hebt om nieuwe klanten te vinden en een betere en relevantere online shopervaring te bieden.”

5. Vergeet niet dat inclusiviteit essentieel is voor commercieel succes

Tip 5 komt van Mel Edwards, Global CEO van Wunderman Thompson. “Bedrijven die inclusief handelen, zijn 1,7 keer innovatiever. Daarnaast geeft zeventig procent van de kopers de voorkeur aan merken die inclusief handelen. Verder hebben mensen met een handicap een besteedbaar inkomen van acht miljard dollar. Het is dus niet meer dan logisch om inclusief te handelen.”

Build Brilliant Brands

Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook: “Bedrijven ervaren nu – meer dan ooit – de druk om na te denken over welke stappen ze moeten zetten om in te spelen op de huidige veranderingen. Of het nu gaat om de impact van COVID-19 of de toename van het sociale bewustzijn en digitale versnelling. Marketeers staan in de voorhoede van de veranderende relatie tussen bedrijf en consument. Zij hebben de middelen om op nieuwe, creatieve manieren te voldoen aan de behoeften van klanten. En ze hebben ook de capaciteit om dat te doen en tegelijkertijd het sociale welzijn verder te ontwikkelen, zoals in veel bijdragen in Build Brilliant Brands te lezen is. Ik hoop dat dit boek een belangrijke discussie op gang brengt over de toekomst van de branche en een nieuwe generatie marketingexperts inspireert.”

Het 122-pagina's tellende e-book is gratis te lezen en te downloaden via Apple Books en in via online Build Brilliant Brands-hub.

[Fotocredits © Tierney - Adobe Stock]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies