De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook lanceerde onlangs Build Brilliant Brands, een gratis e-book vol advies en inzichten van 22 topexperts in de marketing van over de hele wereld. Allemaal geven ze hun visie over marketing, de huidige uitdagingen, trends die van invloed zijn op de branche en de zaken die die ontwikkelingen tegenhouden. Het boek vormt zo een kick-start voor de discussie over wat er in de toekomst nodig is in de marketingsector. Een klein tipje van de sluier zie je in onderstaande tips.
1. Denk en handel als de CEO
Deze tip komt van Ian Wilson, Global Senior Director Digital and Marketing Development van Heineken. “Neem de leiding in de hele commerciële aanpak. Focus op de basis van de vier P’s – vooral op diegene die zorgen voor de effectiefste consumentencommunicatie, zodat je merk eenvoudig te onthouden is.
2. Het gaat om daden, niet om woorden
De volgende tip is van Aline Santos, EVP Global Marketing and Chief Diversity and Inclusion Officer bij Unilever. “Mensen hechten meer waarde aan wat je doet dan wat je zegt. Als jouw doel onduidelijk is, blijft het bij een uitgeschreven verhaal in plaats van dat het bedrijfsbreed geïmplementeerd wordt en echt effect heeft.”
3. Bepaal het snijvlak van je brand purpose en klantinzichten
Sylvie Mulinge, Chief Customer Officer bij Safaricom, geeft de volgende tip. “Als bedrijven goed nadenken over de rol die zij spelen in het leven van hun klanten, worden ze vanzelf gevoeliger voor de markten waarin ze actief zijn – een win-winsituatie.”
4. Denk digital, in elke stap die de klant doorloopt
Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook geeft ook een tip. “Maak gebruik van data en informatie die je tot je beschikking hebt om nieuwe klanten te vinden en een betere en relevantere online shopervaring te bieden.”
5. Vergeet niet dat inclusiviteit essentieel is voor commercieel succes
Tip 5 komt van Mel Edwards, Global CEO van Wunderman Thompson. “Bedrijven die inclusief handelen, zijn 1,7 keer innovatiever. Daarnaast geeft zeventig procent van de kopers de voorkeur aan merken die inclusief handelen. Verder hebben mensen met een handicap een besteedbaar inkomen van acht miljard dollar. Het is dus niet meer dan logisch om inclusief te handelen.”
Build Brilliant Brands
Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook: “Bedrijven ervaren nu – meer dan ooit – de druk om na te denken over welke stappen ze moeten zetten om in te spelen op de huidige veranderingen. Of het nu gaat om de impact van COVID-19 of de toename van het sociale bewustzijn en digitale versnelling. Marketeers staan in de voorhoede van de veranderende relatie tussen bedrijf en consument. Zij hebben de middelen om op nieuwe, creatieve manieren te voldoen aan de behoeften van klanten. En ze hebben ook de capaciteit om dat te doen en tegelijkertijd het sociale welzijn verder te ontwikkelen, zoals in veel bijdragen in Build Brilliant Brands te lezen is. Ik hoop dat dit boek een belangrijke discussie op gang brengt over de toekomst van de branche en een nieuwe generatie marketingexperts inspireert.”
Het 122-pagina’s tellende e-book is gratis te lezen en te downloaden via Apple Books en in via online Build Brilliant Brands-hub.
[Fotocredits © Tierney – Adobe Stock]
Verder lezen over Ebook
Technology06.01.2023
Apple laat luisterboeken inspreken door kunstmatige intelligentie
Maar dat gaat niet zomaarOnline09.06.2022
Illegale downloader? Ziggo gaat je er niet op aanspreken
Marketing02.03.2021
E-book: Billability kan de gezondheid van je agency schaden
advertorialMarketing22.12.2020
2021 productief beginnen doe je met deze praktische tips
advertorialMedia08.09.2020
Deezer lanceert ook kanaal voor luisterboeken in Nederland
Geef je ogen een pauzeEntertainment30.05.2019
Harry Potter fans opgelet: er komen vier nieuwe e-books
Leer meer over de geschiedenis van magieEntertainment24.04.2019
Efteling maakt de leukste sprookjes en verhalen nu beschikbaar via Storytel
"Dan kan ik je beter horen."Online22.02.2017
Bol.com en Kobo komen met een e-book abonnement
Voor € 9,99 per maand onbeperkt lezenVerder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Trends
Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Search11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Search21.11.2023
Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies
Lifestyle16.02.2023
Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023
DC Business10.01.2023
Dé onlinemarketingtrends van 2023
Search07.12.2022
Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal
DC Business04.04.2022
De leukste kantoortrends van 2022
Automotive13.03.2022