Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Het zijn al jarenlang goede vrienden en collega’s bij Marketingfacts en voor mij persoonlijk is MF al jarenlang het beste blog als het gaat om inhoudelijke informatie over marketing. Na Marco kwam Bram en die is bijna of misschien nog wel fanatieker dan de oprichter uit Arnhem zelf.
Soms plagen we elkaar maar altijd met respect. Vandaag bij de lancering van hun nieuwe website die nu eens eindelijk responsive is hebben ze geheel in stijl een PR stuntje bedacht. De content op je smartphone is alleen zichtbaar voor bezitters van een Samsung smartphone en dit allemaal onder het kopje ‘Marketingfacts introduceert nieuw verdienmodel voor uitgevers: DMSA’. Dat DMSA betekent ‘
device manufacturer-sponsored access‘. Wij zeggen briljant bedacht, vernieuwend, nooit eerder gezien, de mediawereld staat op z’n kop.
Of ze er prijzen mee gaan winnen weet ik niet, meest vernieuwende marketingconcept van het jaar’, de smartphone-publieks-prijs zou ook niet misstaan. Conceptueel ook doordacht. Samsung als sponsor voor content, kunnen ze Samsung gebruikers ook Samsung advertorials laten zien. Een soort van inbound advertising zeg maar. The good news, iedere smartphone fabrikant kan intekenen. De vraag is natuurlijk of andere uitgevers dit zo maar mogen kopiëren of dat Bram & Co een licentiemodel gaan voorstellen.
De winnaar van dit model moet haast wel iCulture worden. Gonny loopt helemaal binnen als Apple gaat betalen om informatie over Apple te kunnen lezen. De humor zit natuurlijk ook verscholen in de uitspraken van Samsung zelf, Floris Regouin van Samsung over de samenwerking: ”
Innovatie zit in ons DNA, dus lopen we graag voorop, ook als het gaat om advertising”. Aha het blokken van niet Samsung gebruikers om marketingnieuws van Samsung op Marketingfacts te kunnen lezen noemen we innovatieve advertising. Floris verdiend zeker ook een prijs en mag mee op het podium. Ik hoop dat het nog te volgen is.
Bram, Marco en het hele team van Marketingfacts, we feliciteren jullie oprecht met de nieuwe website. hij ziet er als vanouds weer prima uit. Jullie PR-stunt is hilarisch, ik hoop dat veel mensen er in trappen maar laat even weten wanneer de
#isnotsamsung block er af gaat, dan melden we dat graag voor jullie.
Verder lezen over Samsung
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Events29.08.2024
Samsung Developer Conference 2024: een decennium aan open innovatie
en nu met AI in de spotlightGadgets13.08.2024
Samsung Music Frame review: bijzonder aanwezig
Mobile10.07.2024
Samsung laat Galaxy AI hoogtij vieren in nieuwe foldable Galaxy Z Flip 6
Mobile04.07.2024
Alles over de aankomende Samsung-producten lijkt al gelekt
Gadgets13.06.2024
Samsung maakt Shortcut Sneaker: schoenen om mee te bellen
Gadgets04.06.2024
Samsung klaagt bij voorbaat grootste slimme ringfabrikant Oura aan
Gadgets30.05.2024
5 dingen die we al weten over de Samsung Galaxy Ring
Verder lezen over Smartphone
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Mobile16.10.2024
Android 15 is nu uit: wat brengt de update?
Mobile15.10.2024
Nieuw op smartphones: de digitale detox-modus
Mobile07.10.2024
Wanneer mag de politie in je telefoon kijken?
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Tech in Asia03.10.2024
Justitiepaleis in Brussel is digitaal gerestaureerd met de OnePlus Nord 4
Mobile02.10.2024
Heeft de aankomende iPhone SE geen home-knop meer?
Mobile10.09.2024