Marketing09.03.2017

Adidas geeft eiland weg aan atleet die het 40-Yard record verbreekt


Winnaar krijgt privé-eiland ter waarde van 1 miljoen dollar

Adidas Football (niet te verwarren met soccer) wil een eiland ter waarde van 1 miljoen dollar weggeven aan de NFL speler die het ‘40-yard dash-record’ van Chris Johnson (een tijd 4,24 seconden) weet te verbreken. De 40-yard dash is de afstand die talenten voor scouts van de NFL moeten sprinten. De tijd geldt als maatstaf of je genoeg talent en snelheid hebt voor het echte werk.

De afstand zegt ons daarom in Nederland minder, maar in de NFL weet echt iedere speler hoe belangrijk het is deze afstand in een recordtijd te kunnen sprinten. Adidas heeft voor deze challenge strenge spelregels bepaald voor atleten die een poging willen wagen.

Cheetah-printje op je schoen
Cheetah-printje op je schoen

Cheetah

Zo mag je gerust twee pogingen doen en het record twee keer verbreken, maar dan geldt echt alleen de eerste geslaagde recordpoging. Verder mag het sprintje van 36.58 meter alleen worden gedaan op de vederlichte Adidas Adizero schoenen met Cheetah-print én ben je verplicht een deal met Adidas te maken voor het NFL seizoen van 2017-2018.

Het eiland, dat door Adidas zal worden gekozen, heeft een waarde van maximaal een miljoen dollar. Tot zover deze leuke actie die vooral bedoeld is om ook de schoenen met een bijzondere print te promoten.

island_grande
island_grande
adidas
adidas

We have a winner, maar John Ross wint geen eiland

En dan was daar deze week ineens John Ross die zomaar tijdens de scouting challenge een tijd van 4.22 op de klokken wist te zetten. Gelopen op Nikes en niet op Adidas Adizero. Op dat soort momenten is er altijd het niet meer weg te denken Twitter voor de reacties. Zijn reactie na afloop mocht er overigens wezen: “I can’t swim, don’t own a boat“. Helaas heeft Adidas nog niet op een originele wijze weten te reageren. Twitter wel.

[Afbeeldingen © Adidas]

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over adidas

Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen

Adidas is natuurlijk vooral bekend vanwege de sportkleding en -accessoires. En natuurlijk het prachtige verhaal van de twee broers uit Herzogenaurach. Tegenwoordig worden smartphones, muziek en de bijbehorende accessoire...

Gadgets17.08.2022

Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Jarenlang schreef ik met enige regelmaat over ruziënde smartphone fabrikanten die elkaar de rechtbank in jaagden vanwege (vermeende) schendingen van patenten. Apple en Nokia, Samsung en Apple… het zijn maar twee voorb...

Nieuws15.06.2022

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht

Ik moet toegeven dat ik in mijn jonge jaren, die inmiddels zo’n 35 jaar achter mij liggen, vooral Nike sneakers droeg. Adidas vond ik saai en Puma kwam al helemaal niet voor op mijn ‘sneaker shortlist’. Ik werd ech...

Nieuws29.09.2021

Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht

En een dorp verdeelde!
Adidas 4DFWD​: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie

Deze week lanceerde adidas de vernieuwde 4DFWD, een hardloopschoen op het snijvlak van sport en wetenschap dankzij de 3D-geprinte zool. Het merk ontwikkelde deze speciale ‘4D’-techniek in samenwerking met Carbon en i...

Gadgets06.05.2021

Adidas 4DFWD​: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie

Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker

LEGO-fans moeten wel enthousiast worden van de teaser die vandaag is geplaatst over de samenwerking met adidas. Al enige tijd ging het gerucht dat beide merken werkten aan een exclusieve sneaker en dat nieuws wordt nu be...

Lifestyle13.09.2020

Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker

Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt

Waar je bij wearables meestal denkt aan armbanden en horloges, is er nu een wearable ontwikkeld die je op een heel andere plek bij je draagt: in je schoenen. Het zooltje maakt contact met je telefoon om het aantal schopp...

Gadgets10.03.2020

Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt

Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn

Laatst kondigde Nike al aan met een app te komen waarmee jij je perfecte Nike-schoen gaat vinden. Niet door gewoon een winkel aan te bieden, maar door kunstmatige intelligentie te gebruiken om de schoen van je dromen bij...

Technology29.05.2019

Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

Ze brengt hit na hit uit, speelt in Hollywood films en heeft een groot aantal Grammy's op haar naam staan: superster Beyoncé zit niet stil. Ook op het gebied van fashion timmert ze hard aan de weg. Recentelijk heeft het...

Media08.04.2019

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne