Harley-Davidson en de vermaarde Nederlandse psychedelische bluesrockband DeWolff hebben de handen ineen geslagen. Pablo van de Poel, gitarist en zanger van DeWolff, heeft een eigen ontwerp gemaakt voor de Seventy-Two, waarmee de Seventy-Two DeWolff Limited is geboren. Daarnaast hebben Harley-Davidson en DeWolff voor 2012 nog meer activiteiten gepland.
Harley-Davidson en DeWolff staan beide voor een eigen gevoel en een eigen geluid. Harley-Davidson heeft een enorme historie en is met zijn tijd meegegaan. Door de samenwerking met DeWolff richt het motormerk zich sterker op een jongere generatie.
“Harley-Davidson heeft gekozen voor een partnership met de mannen van DeWolff, omdat we allebei een compleet eigen gevoel en geluid hebben”, zegt Jarno Middelbosch, Marketing Manager van Harley-Davidson Benelux. “Als geen andere band weet DeWolff een authentieke seventies sound op verrassend eigentijdse manier te presenteren. Wij zagen meteen parallellen met onze nieuwe Seventy-Two. Een bike die qua vormgeving op de jaren zeventig van de vorige eeuw is geïnspireerd, maar tegelijkertijd een heel moderne motorfiets is, waarmee we een jongere generatie proberen aan te spreken. Daar past zowel de muziekstijl als de persoonlijke stijl van DeWolff erg goed bij.”
“Dit is een prachtige samenwerking. Harley-Davidson past heel goed bij DeWolff en waar de band voor staat”, zegt Ron Engelen, manager van DeWolff. “Helemaal fantastisch is, dat er nu een unieke DeWolff-bike is, die verrassend goed past bij het imago van de band.”
Het hart van nagenoeg iedere Dutch Cowboy gaat een versnelling hoger bij het ronkende geluid van een stalen ros. En met name een stalen ros van Harley-Davidson. De speciaal voor DeWolff aangepaste Seventy-Two is een klassiek jarenzeventigmodel chopper, compleet met ‘apehanger’-stuur, karakteristieke Harley-Davidson ‘peanut’-brandstoftank, achterspatbord, soloseat en whitewall-banden (op de foto de 1200 cc motor).
DeWolff is een jonge psychedelische bluesrockband met een zeer volwassen seventies sound. Ze hebben één EP en twee succesvolle albums uitgebracht. Begin deze maand komt hun vierde cd uit: DeWolff IV.
via: Harley-Davidson · Cruizem
Verder lezen over Marktbenadering
Nieuws08.08.2022
PostNL déjà-vu: Vraag naar pakketten daalt, dus verhogen we de prijs
Marketing29.03.2021
Kloppen de aanbiedingen van webshops wel? Kortingen zijn vaak misleidend
Social Media23.12.2012
Hoe merken social media gebruiken voor marktonderzoek [Infographic]
Marketing03.06.2012
Sociale empathie bepalend voor succes
Verder lezen over Muziek Nederlands
Online07.10.2024
Commercieel uitzenden van muziek moet betaald worden
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Lifestyle03.07.2024
Dit zijn 4 tips om je gehoor te verbeteren
Entertainment11.06.2024
Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify
Entertainment06.06.2024
Documentaire ‘Tomorrow is a Mystery’ over de diepere betekenis van festivals
Automotive15.05.2024
Deze Nissan is een karaokelounge op wielen
Online03.04.2024