Marketing26.11.2009

Gillette en de hand van Thierry Henry


gillette-en-de-hand-van-thierry-henry.jpg
gillette-en-de-hand-van-thierry-henry.jpg

Het scheermesjesmerk Gillette heeft een advertentie waarin Thierry Henry een bal in de hand houdt aangepast en vervangen door eenzelfde foto waarin de Franse speler zijn hand gewoon in zijn broekzak steekt.

Dat meldt de Britse tabloïdkrant The Sun. Op de Franse website van Gilette houdt Henry een bal in de hand, terwijl Tiger Woods poseert met een golfclub en Roger Federer een tennisracket vasthoudt. Maar op advertenties die in de media verschijnen is de bal in de hand van de Barcelona-aanvaller verdwenen. Dat is opmerkelijk, temeer omdat zowel Federer als Woods hun sportmateriaal gewoon hebben behouden.

Frankrijk plaatste zich vorige week voor het WK voetbal 2010 in zuid-Afrika nadat Thierry Henry in de extra tijd de bal tot tweemaal toe met de hand speelde alvorens die uiteindelijk in doel belandde. Henry gaf de feiten na de match ruiterlijk toe.

Het lijkt er dus op dat Gilette anticipeert op mogelijke negatieve reacties op deze tweede ‘hand van God’. Gillette ontkent volgens The Sun dat de foto is gemanipuleerd.

(via)

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.